המחבל שרצח את אורי אנסבכר יורשע ברצח כמעשה טרור

ערפאת רפאעיה, המחבל בן ה-30 מחברון שאנס ורצח את אורי אנסבכר הי"ד יורשע בעבירות המיוחסות לו לאחר שבית המשפט אימץ את חוות הדעת שקבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/22 14:42 כו בכסלו התשפג

המחבל שרצח את אורי אנסבכר יורשע ברצח כמעשה טרור
בתום השבעה: ערב לזכרה, צילום: באדיבות המשפחה

יורשע באונס ורצח: המחבל ערפאת רפאעיה, תושב חברון בן ה-30 יורשע בעבירות המיוחסות ל, כך קבע בית המשפט. רפאעיה הורשע ברצח אורי אנסבכר, בת שירות לאומי ביער עין יעל ב-2019. המחבל יורשע ברצח כמעשה טרור, אונס ושהייה בלתי חוקית בישראל. בית המשפט קבע כי הוא כשיר נפשית לעמוד לדין למרות טענות עורכי דינו. הדיון בטיעונים לעונש יתקיימו בחודש הבא.

הסכים להודות במעשים אך שתק בבית המשפט

המחבל רפאעיה הגיע בעבר לסיכום עם עורכי דינו כי יודה ברצח וגם באונס אך לאחר מכן בעת הדיון בבית המשפט, סירב רפאעיה להודות ובכלל לדבר וכל העת ישב בתא הזכוכית ובהה באוויר. הדבר היחיד שאמר הייתה בקשתו לשיחת טלפון. היום קיבלו השופטים את חוות הדעת כי הוא כשיר לעמוד לדין.

ערפאת ארפאעיה

ערפאת ארפאעיה, יעמוד לדין |  צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

 לפי כתב האישום, בבוקר הרצח יצאה אנסבכר הי"ד ממרכז 'יעלים' לילדים ונוער בסיכון באזור עין יעל בירושלים, שבו שירתה, אל יער סמוך לעין יעל "כשברשותה צרור דפים לכתיבה". עוד עלה מכתב האישום כי "למקום הגיע הנאשם א-רפאעיה, תושב חברון בן 30 ללא אישור כניסה לישראל, כשברשותו סכין. הוא הבחין באור והחליט להרוג אותה בשל היותה יהודייה.

עוד נכתב: "הוא תקף את אורי באלימות קשה ובאכזריות. אורי נאבקה בו, אך הנאשם התגבר על התנגדותה, פגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה".