ברקע איומי חמאס גורם בטחוני מבהיר: "אין מקום שצה"ל חושש לפעול בו"

בפעילות צה"ל בג'נין חוסלו שמונה מחבלים לאחר מידע מודיעיני על חוליית מחבלים. לאחר איומי חמאס מגיב גורם בטחוני ומזהיר מהתחממות ביטחונית | ירי רב ובלוני גז נזרקו על הכוחות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/01/23 13:41 ד בשבט התשפג

ברקע איומי חמאס גורם בטחוני מבהיר: "אין מקום שצה"ל חושש לפעול בו"
פעילות צה"ל היום, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

פעילות חריגה בג'נין: צה"ל ערך פעילות חריגה הבוקר (ה') במחנה הפליטים ג'נין. חילופי אש כבדים נערכו בין הכוחות למחבלים הפלשתיניים ולפחות שמונה מחבלים חוסלו. בצה"ל נערכים להימשכות הפרות סדר ביהודה ושומרון. הכניסה באור יום בוצעה לאחר מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ לפיו חוליית טרור מתכוונת לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי. גורם בטחוני אומר: "צה"ל יגיע לכל מקום ואין מקום שצה"ל חושש לפעול בו".

"ברגע שהכוחות נכנסו הופעלה אזעקה ונפרצו הבריגדות"

לאחר הפעילות הבוקר, מסביר גורם ביטחוני מה הוביל לאירועים ומה בדיוק קרה הבוקר בג'נין: "הכוחות שפעלו זה ימ"מ, מגב, סיירת חרוב, יחידת במגלן בשיתוף עם השב"כ. הפעילות הייתה בלב מחנה הפליטים והפעולה הייתה פעילות צבאית נגד חוליית התרעה של ג'יהאד איסלאמי, מדובר בחוליה שביצעה פיגועים והייתה עתידית להוציא עוד פיגועים משמעותיים ולכן הפעולה הייתה כה חשובה".

"מחנה הפליטים בג’נין היה חסום בבריגדות בכניסה" ממשיך הגורם ואומר: "ברגע שהכוחות נכנסו הופעלה אזעקה ונפרצו הבריגדות. כ-30 בריגדות נמצאות אצל צה"ל לאחר שהוצאו באמצעות בכלים מיוחדים". עוד מוסיף הגורם ואומר כי "רוב הזמן התרכזו הכוחות באיתור ובידוד איזור הפעולה על מנת למצוא את המבוקשים ולהוציא את כוחותינו בשלום".

ג

ג'נין היום צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

רכבים של כוחות הביטחון נפגעו ממטענים וחולצו

מי שניהל את המבצע היה מח"ט מנשה בשיתוף עם השב"כ והימ"מ. הגורם הביטחוני מתאר כי הפעילות הגיעה לאחר מאמץ מודיעיני מיוחד: "מאמץ עילאי של מודיעין השב"כ לאיתור החוליה ומאמץ מבצעי של הכוחות שפעלו בתוך מחנה הפליטים".

במהלך האירועים נתקלו הכוחות בהתנגדות עזה, הגורם מתאר את מה שעבר על הכוחות במהלך האירועים: "בתוך המחנה היו אלפי אנשים שעשו הפרות סדר, בלוני גז שנזרקו וירי רב לכלל הכוחות, של האש מסיבית הרבה רכבים של כוחות הביטחון נפגעו ממטענים וחולצו על ידי גרר".