התרעה ממוקדת: לפחות שמונה מחבלים חוסלו בג'נין | נערכים להפרות סדר

כוחות צה"ל פועלים בשעות הבוקר במחנה הפליטים ג'נין. לפי דיווחים פלשתיניים שמונה מחבלים חוסלו בידי הכוחות | הפלשתינים מדווחים כי הפילו רחפן צבאי ובחמאס עורכים כינוס חירום | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/23 10:37 ד בשבט התשפג

התרעה ממוקדת: לפחות שמונה מחבלים חוסלו בג'נין | נערכים להפרות סדר
יחידה מיוחדת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צה"ל ושב"כ מאשרים:צה"ל ערך פעילות חריגה הבוקר (ה') במחנה הפליטים ג'נין. חילופי אש כבדים נערכו בין כוחות צה"ל ומחבלים שפלשתיניים ולפחות שמונה מחבלים חוסלו. בצה"ל נערכים להימשכות הפרות סדר ביהודה ושומרון. הכניסה באור יום בוצעה לאחר מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ לפיו חוליית טרור מתכוונת לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי.

אחד המחבלים שחוסלו: בכיר בג'נין

על פי הודעת צה"ל, המבוקשים, פעילי גא"פ המעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים. במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם. אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים.

כוחות צה"ל עצרו את רוב חברי החולייה המעורבים בתכנון הפיגוע, אך במקביל נפתחה אש לעבר חיילי צה"ל במהלך הפעילות. בחילופי האש חוסלו המחבלים ולפי פרסומים פלסטיניים, אחד ההרוגים הוא סלאחאת עז א-דין, אחד מבכירי הטרוריסטים במחנה הפליטים. כאמור, לפחות שמונה מחבלים חוסלו עד כה והפלשתינים מדווחים על אזרחית אחת שנפגעה גם כן.

בחמאס מכנסים כינוס חירום

בתיעודים מתוך ג'נין, נראית ההסלמה בפעילות צה"ל, בתיעוד אחד נראים כוחות צה"ל רודפים אחר ג'יפ עם מחבלים ובתיעודים אחרים נראית פעילות עם דחפורי צה"ל שמפנים לכוחות את הדרך. בתיעוד פלשתיני נראה רחפן צה"ל מופל לתוך אחת השכונות, אך הדבר לא קיבל אישור מגורמים רשמיים.

פעילות צה"ל ביו"ש,אילוסטרציה

פעילות צה"ל ביו"ש,אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, דיווחים פלשתינים מדווחים כי בחמאס ובגיהאד האיסלאמי נערכים לעימות ובשעה זו מכנסים כינוס חירום. מושל ג'נין, אכרם רג'וב: "הפשיטה בג'נין היא הגדולה והרחבה ביותר, המצב קשה ומסוכן. אנחנו קוראים לקהילה הבין-לאומית להתערב כדי להגן על האזרחים ולאפשר לצוות הרפואי לעשות את עבודתו".

התחממות גם במזרח ירושלים

הפעילות החריגה בג'נין, מצטרפת לפעילות כוחות הביטחון אמש במזרח ירושלים במהלכו בוצעו הפרות סדר נרחבות. במהלך אותן הפרות סדר בעת הפעילות להריסת בית המחבל, קלעים של המשטרה זיהו במחנה שועפט ערבי חשוד שנראה חמוש עם פריט שנראה כנשק בידיו, ואף מכוון אותו לעבר הכוח. בעקבות האיום, בוצע לעברו ירי שהוביל לחיסולו. בהמשך נתפס בזירה בסמוך למחבל נשק דמה. בנוסף, חשוד רעול פנים נעצר על ידי הכוחות לחקירה.

צפו בתיעוד המשטרה: