חריג ביותר: מיקי לוי פוצץ את מסיבת העיתונאים של בן גביר והמפכ"ל

במהלך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי, התפרץ יו"ר הוועדה לביקורת המדינה מיקי לוי לאירוע והתעמת עם בן גביר והמפכ"ל | עוד קודם הורו מאבטחיו של בן גביר ללוי להתפנות מהאירוע | בן גביר מתריע: שומר חומות 2 בדרך

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/01/23 19:27 ב בשבט התשפג

חריג ביותר: מיקי לוי פוצץ את מסיבת העיתונאים של בן גביר והמפכ"ל
מיקי לוי , צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

התפרץ למסיבת העיתונאים: אירוע חריג היום (ג') במהלך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה. מסיבת העיתונאים החלה על פי המתוכנן ובן גביר עלה לנאום את נאומו, לאחר שירד מדוכן הנואמים ורגע לפני שהמפכ"ל עלה לשאת את דבריו, התפרץ חבר הכנסת מיקי לוי לאולם ותקף את השניים.

צפו באירוע החריג:

לוי התפרץ, בן גביר הטיח: "כבד את המפכ"ל"

לוי התפרץ תוך שהוא מחזיק בידיו את דו"ח הביקורת על המשטרה שערך מבקר המדינה. לוי מאשים את בן גביר שהם לא מתייחסים לדו"ח החמור וכי המפכ"ל לא הגיעה לדיון המיוחד שנקבע בעניין בוועדה בכנסת. בעוד לוי מתיח את האשמות, ניסה בן גביר לעצור אותו תוך שהוא אומר לו: "כבד את המפכ"ל, תהיה ממלכתי".

יו"ר הכנסת מיקי לוי

יו"ר הכנסת מיקי לוי צילום: Flash90

עוד קודם, לפני שמסיבת העיתונאים החלה, הגיע לוי והתיישב עם העיתונאים באולם. מאבטחים ביקשו מחבר הכנסת לוי לעזוב את המקום בטענה שמדובר באירוע סגור. לוי, יו"ר ועדת הביקורת בכנסת, מחזיק בידו את דו"ח המבקר נגד המשטרה על שומר חומות יום אחרי שהמפכ"ל לא הגיע לדיון אליו הוזמן.

בן גביר מתריע: "שומר חומות 2 בפתח"

בפתח נאומו, התריע השר בן גביר כי על פי הערכות המשטרה, שומר החומות השני בפתח: "בכל הערכות המצב שקיימתי עולה סכנה גדולה לביטחון הלאומי של ישראל, חייבים להגיע לשומר חומות 2 מוכנים". 

בן גביר התריע כי מעמד השוטר בשפל חסר תקדים וכי שוטרים רבים מתפטרים וכי שכרם זעום ביותר. בן גביר הסביר את תוכניתו להעלאה משמעותית של שכר השוטרים: "נעלה בין 20 ל-40 אחוזים בשכר במשטרה. אני קורא לכל השוטרים שעזבו את המשטרה בשנה האחרונה - שובו הביתה. מג"ב יהפוך לכוח ארצי. כמו כן, תוקם סיירת מתנדבים במסגרת המשמר הלאומי".