גנץ נגד סמוטריץ': "יהיו שני ערוצי עבודה נפרדים, נגיע להתלקחויות בשטח"

שר הביטחון היוצא מזהיר מהפיצול במשרד שיעניק למפלגת הציונות הדתית את השליטה על המנהל האזרחי: "יד ימין לא תדע מיד שמאל, אלא אם כן ראש הממשלה יתעסק בתיאומים בתוך משרד הביטחון. זה פירוק מערכת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 19:07 יז בכסלו התשפג

גנץ נגד סמוטריץ': "יהיו שני ערוצי עבודה נפרדים, נגיע להתלקחויות בשטח"
בני גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון מתריע: במסגרת ההסכמים הקואליציוניים נקבע כי הסמכויות על המנהל האזרחי יהיו בידיי מפלגת הציונות הדתית, לצד פעילותו של שר הביטחון שיבוא ממפלגת הליכוד. שר הביטחון היוצא, בני גנץ, תוקף את ההחלטה ומודאג מהשלכותיה.

"יהיו פה שני ערוצי עבודה נפרדים"

בראיון לירון וילנסקי ביומן הערב של גלי צה"ל מזהיר גנץ מהפיצול המסתמן במשרדו: "מה שמציעים לעשות פה זה שמנהל האזרחי ינוהל על ידי בצלאל סמוטריץ' לא מטעם משרד הביטחון, אלא מטעם עצמו ומטעם ממשלת ישראל. יהיו פה שני ערוצי עבודה נפרדים".

גנץ באוגדת איו"ש

גנץ באוגדת איו"ש | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"כל אחד מהערוצים ינהל מדיניות אחרת, וזה יגיע להתלקחויות כאלה ואחרות בשטח בכל מיני דברים כאלה ואחרים, ויד ימין לא תדע מיד שמאל אלא אם כן ראש הממשלה יתעסק בתיאומים בתוך משרד הביטחון. זה פירוק מערכת".

"אם כל אחד ימשוך לכיוון שלו זה יציב אתגר"

נזכיר כי גם מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אמיר אשל, התריע היום (א') באותו נושא ואמר כיצד יפעל בתור מנכ"ל המשרד: "נראה איך פורטים את זה לתוכנית פעולה מתואמת, כי אם כל אחד ימשוך לכיוון שלו זה יציב אתגר שיהיה קשה מאוד לנהל אותו. הביטחון עלול להיפגע וגם תחומים אחרים, ואת זה צריך להוריד משורת ההצהרות לשורת המעשים". אשל הודיע כי יישאר בתפקיד כל עוד השר המיועד ירצה בו: "אני הודעתי שאשאר לכל משימה שאדרש".