"קשה להם במעצר": שלושה פורעים שביצעו לינץ' ביהודים שוחררו

בית המשפט העליון החליט לשחרר למעצר בית את שלושת נערים הנאשמים בביצוע הלינץ' במשפחה יהודית במהלך חג הסוכות בבית חנינא, הנימוק: "מגיעים ממשפחות נורמטיביות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 12:11 ז בכסלו התשפג

"קשה להם במעצר": שלושה פורעים שביצעו לינץ' ביהודים שוחררו
בית חנינא, ארכיון, צילום: אילוסטרציה

במהלך חג הסוכות האחרון, עימותים אלימים פרצו בכמה מוקדים במזרח ירושלים לאחר שמאות מתפרעים פלשתינים החלו בהפרות סדר קשות, בין היתר בשכונות עיסאוויה, ג'בל מוכבר, צור באהר, סילוואן ובית חנינא. משפחה יהודית, עם שלושה תינוקות ניצלה מלינץ' בבית חנינא לאחר שרכבם נרגם באבנים. היום (ה') החליט בית המשפט העליון לשחרר את שלושת הנערים הנאשמים בביצוע הלינץ' במשפחה יהודית למעצר בית.

השופטים נימקו את החלטתם כי הנאשמים "המשיבים מגיעים ממשפחות נורמטיביות, לא הסתבכו בעבר בפלילים, המעצר קשה להם ומן הסתם הפנימו את לקחם .המשיבים שוהים כיום בכלא דמון לצד אסירים ביטחוניים. כשלעצמי איני משוכנע כי יש בכך להטיב עם המשיבים ועם האינטרס של המדינה".

"מישהו סימן עלינו עם לייזר, וכולם הסתערו"

יעקב, תושב ירושלים, שרכב משפחתו נרגם באבנים על ידי מתפרעים בבית חנינא, סיפר בריאיון לכאן רשת ב: "היה נס גדול, ברגע שקלטו שאנחנו יהודים מישהו סימן עלינו עם לייזר וכולם הסתערו והתחילו להעיף אבנים". הוא נכנס עם רכבו לשכונת בית חנינא במזרח העיר כשאשתו ושלושת ילדיו נמצאים בפנים: "הכביש היה סגור עם רפסודות ומשטחים. ברגע שהבנתי לאן נכנסנו סובבתי את ההגה ימינה והתחלתי לתמרן שם בין הרכבים, לא האמנו שאנחנו עדיין נמצאים".

צילום: דוברות המשטרה

"אחרי שהם התחילו לזרוק אבנים הבנתי מה עלול לקרות. חבטו באוטו, הכו בו. החלון שליד אשתי התנפץ. נזרקה עוד אבן. אני תוך כדי נוסע וניסיתי לברוח מהם. במושב של הילדים החלונות מושחרים. בנס החלון לא נשבר. היו שם שלושה ילדים – הקטן בן חמישה חודשים. זה ממש כמו סרט אימה. ייקח לנו זמן לעכל את זה. זה נס שנשארנו בחיים. הם היו חמומי מוח", הוא הוסיף לחדשות 13.