לילה סוער בירושלים: נסיון לינץ' במשפחה | 10 פלוגות מג"ב נכנסו לכוננות

משפחה יהודית עברה ניסיון לינץ' במהלך המהומות במזרח ירושלים: "קלטו שאנחנו יהודים, סימנו עלינו עם לייזר וכולם הסתערו" | משה ליאון: "אין שום גורם או אירוע שיוכלו לפגוע בנו" | תשעה חשודים נעצרו, 10 פלוגות מג"ב נכנסו לכוננות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/22 07:41 יח בתשרי התשפג

לילה סוער בירושלים: נסיון לינץ' במשפחה | 10 פלוגות מג"ב נכנסו לכוננות
ההתפרעויות במזרח ירושלים, צילום: דוברות המשטרה

ירושלים בוערת: עימותים אלימים פרצו אמש (ד') בכמה מוקדים במזרח ירושלים לאחר שמאות מתפרעים פלשתינים החלו בהפרות סדר קשות, בין היתר בשכונות עיסאוויה, ג'בל מוכבר, צור באהר, סילאוון ובית חנינא. שני קציני משטרה נפצעו קל בנסיונות של השוטרים לפיזור המהומות, ומשפחה יהודית ניצלה מלינץ' בבית חנינא. כוחות הביטחון עצרו חמישה בני אדם בחשד שהשתתפו בהתפרעויות.

"מישהו סימן עלינו עם לייזר, וכולם הסתערו"

יעקב, תושב ירושלים, שרכב משפחתו נרגם באבנים על ידי מתפרעים בבית חנינא, סיפר בריאיון לכאן רשת ב: "היה נס גדול, ברגע שקלטו שאנחנו יהודים מישהו סימן עלינו עם לייזר וכולם הסתערו והתחילו להעיף אבנים". הוא נכנס עם רכבו לשכונת בית חנינא במזרח העיר כשאשתו ושלושת ילדיו נמצאים בפנים: "הכביש היה סגור עם רפסודות ומשטחים. ברגע שהבנתי לאן נכנסנו סובבתי את ההגה ימינה והתחלתי לתמרן שם בין הרכבים, לא האמנו שאנחנו עדיין נמצאים".

"אחרי שהם התחילו לזרוק אבנים הבנתי מה עלול לקרות. חבטו באוטו, הכו בו. החלון שליד אשתי התנפץ. נזרקה עוד אבן. אני תוך כדי נוסע וניסיתי לברוח מהם. במושב של הילדים החלונות מושחרים. בנס החלון לא נשבר. היו שם שלושה ילדים – הקטן בן חמישה חודשים. זה ממש כמו סרט אימה. ייקח לנו זמן לעכל את זה. זה נס שנשארנו בחיים. הם היו חמומי מוח", הוא הוסיף לחדשות 13.

מג"ב עצר 9 חשודים, ליאון: "ירושלים פורחת ותושביה חזקים מתמיד"

כאמור, אמש (ד') נעצרו חמישה בני אדם בחשד שהשתתפו בהתפרעויות, והבוקר (ה') לוחמי מג"ב פשטו על בתיהם של תשעה חשודים במעורבות בהתפרעויות האלימות - והם נעצרו והועברו לחקירה. מפקד מג״ב ניצב אמיר כהן אמר כי "אנחנו עם כוחות מתוגברים ומיומנים בגזרת ירושלים ויהודה ושומרון בכדי לטפל באירועים בעוצמה ומקצועיות". בהמשך הוחלט על הכנסה לכוננות של 10 פלוגות מג"ב.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב שוחח אמש עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ועם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ועודכן באירועים האחרונים. "משטרת ישראל השליטה סדר ברוב המוקדים, ותמשיך לפעול עד להשגת רגיעה", אמר השר. "אין לנו כל כוונה לאפשר את המשך האלימות, ואנו נחושים לפעול ביד קשה נגד כל מי שיפר את הסדר ויסכן את שלום הציבור וביטחונם של השוטרים והשוטרות".

ראש העיר ירושלים משה ליאון, התייחס הבוקר (ה') להתפרעויות ואמר: "אני סומך על כוחות הביטחון אשר פועלים במסירות מסביב לשעון שידאגו להשיב את הסדר על כנו ויאפשרו לעיר להמשיך בשגרת החג ובארוח מאות אלפי מבקרים". ליאון הוסיף: "העיר ירושלים פורחת ותושביה חזקים מתמיד. אין שום גורם או אירוע שיוכלו לפגוע בנו".