עורכי הדין של לוחמי גבעתי המושעים בתגובה ראשונה

עורכי הדין אשר מייצגים את לוחמי צה"ל מחברון מגיבים להתקפות כנגד השניים וקוראים למצות את הדין עם "קבוצת האנרכיסטים אשר איימו, גידפו ותקפו את הלוחמים" | עו"ד עדי קידר: "החייל ביצע מעצר של אזרח אשר הוא ואחרים הפריעו לשגרה המבצעית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/11/22 23:24 ב בכסלו התשפג

עורכי הדין של לוחמי גבעתי המושעים בתגובה ראשונה
חברון, אילוסטרציה, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בחברון התפתח אתמול אירוע אלימות בין פעילי שמאל קיצוני ובין לוחמי צה"ל מגדוד צבר של חטיבת גבעתי. לטענת הפעילים, הם יצאו לחברון "לביקור סולידיות עם משפחות פלשתניות אחרי האלימות של השבת האחרונה, וחוו אלימות פיזית ומילולית מצד החיילים בשטח", כפי שניתן לראות בתיעוד. בעקבות האירוע המתועד, בצה"ל החליטו להשעות שני לוחמים. עורכי דינם הגיבו הלילה (ש') לאירועים ולהשעייתם. 

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו, אשר מייצגים את שני הלוחמים, קוראים קודם כל "למצות את הדין עם פעילי השמאל האנרכיסטים ולהרחיקם מהאזור". לדבריהם, "פעילותם של האנרכיסטים מפריעה לכוחות הביטחון ומעודדת גומרי פח"ע לבצע הפרות סדר". 

"פעילות גורמי שמאל אנרכיסטים בגזרה מפריעה לכוחות הביטחון ומעודדת גורמי פח"ע"

קידר אשר מייצג את אחד מהלוחמים, מסר כי התמונה המצטיירת הינה חלקית ומגמתית. "החייל ביצע מעצר של אזרח אשר הוא ואחרים הפריעו לשגרה המבצעית, תקפו וקיללו חיילים. האזרח עוכב ואולם סירב והתנגד לעיכוב ובסופו של דבר גם נמלט ואף נראה כי מרים חפץ חשוד, מה שאילץ את החייל להשתמש בכח", כך לדבריו של קידר.

"פעילות גורמי שמאל אנרכיסטים בגזרה מפריעה לכוחות הביטחון ומעודדת גורמי פח"ע לביצוע הפרות סדר בחסות הפעילות האנרכיסטית, הצבא והמשטרה צריכים לפעול בנחרצות להרחקתם של פעילים אלו מהגזרה", הוסיף קידר.

"לא ניתן שחיילינו יירמסו ויבוזו"

עו"ד פולסקי שמייצג את הלוחם הנוסף באירוע מסר: "מרשי חייל למופת, לוחם אשר עושה לילות כימים למען ביטחון ישראל. מרשי וחבריו, אוימו, גודפו והותקפו על ידי פעילים אנרכיסטים, שהגיעו למקום ועוררו פרובוקציות. אנו נפעל למיצוי הדין עם אותם פעילים. לא ניתן שחיילינו יירמסו ויבוזו. נעמוד על כל זכויותיו של מרשי, שרק ביקש לתרום את חלקו בהגנת העם והארץ".