צווי הריסה הוצאו לבתים בהם התגוררו המחבלים שהרגו את הקצין בר פלח ז"ל

מפקד פיקוד המרכז חתם על צווי הריסה לבתי המחבלים מאירוע ההיתקלות סמוך למעבר ג'למה, בו נפל רב-סרן בר פלח ז"ל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/11/22 22:04 יג בחשון התשפג

צווי הריסה הוצאו לבתים בהם התגוררו המחבלים שהרגו את הקצין בר פלח ז"ל
בר פלח ז"ל, צילום: דובר צה"ל

אלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד המרכז, חתם היום (ב') על צווי החרמה והריסה לבתים בהם התגוררו המחבלים עבד אלרחמאן עאבד ואחמד אימן עאבד. המחבלים הגיעו בכוונה לבצע פיגוע רצחני, אשר סוכל בהתקלות עם לוחמי צה״ל ביום רביעי, ה-14 בספטמבר 2022, בסמוך למעבר ג'למה. במהלך האירוע הקשה נפל רב-סרן בר פלח ז״ל.

מדובר צה"ל נמסר כי "הצווים הוצאו לאחר שנדחו ההשגות שהגישו בני משפחותיהם של המחבלים". נציין כי באפשרות המשפחות להגיש עתירה לבג"צ כנגד הצווים.

כוכבי: "במהלך הקרב נעשו מספר שגיאות שיש ללמוד אותן לעומקן וליישמן"

לפני כשבוע וחצי הסתיים תחקיר נפילתו של פלח ז"ל, וממנו עלה כי הכוח שפעל בשטח עמד במשימת ההגנה וסיכל פיגוע בעורף ישראל, זאת במחיר כואב של נפילת סגן מפקד סיירת נח"ל.

מנגד נכתב כי אמצעי התצפית וכלל הכוחות שהיו בנקודה שלטו במתרחש באופן מלא לאורך האירוע כולו, אולם לא זיהו שמדובר במחבלים חמושים. שגיאות נוספות היו בשיטה בה בחר הכוח לבודד את המרחב בו שהו המחבלים. מהרגע בו המחבלים פתחו באש לעבר הכוחות, הלוחמים ביצעו ירי לעבר המחבלים עד להריגתם. בר פלח ז"ל הוביל את לוחמיו בפיקוד מלפנים, חתר למגע, ופעל בנחישות במטרה להסיר את האיום.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר עם פרסום התחקיר כי על אף תוצאותיו המצערות, מדובר באירוע בו סוכל פיגוע ונמנעה פגיעה באזרחים. "התנהגות הכוחות באירוע, החל מהמפקדים, ביניהם רב-סרן בר פלח ז"ל, דרך המח"ט ועד לאחרון החיילים, מהווה דוגמה לאומץ ולנחישות. עם זאת, במהלך הקרב נעשו מספר שגיאות, שיש ללמוד אותן לעומקן וליישמן על מנת למנוע הישנות של מקרים מסוג זה".