רס"ן בר פלח הובא למנוחות: "לוחם שלא ידע פחד"

הקצין שנהרג מאש מחבלים סמוך לג'נין במהלך הלילה הובא למנוחות, ומאות בני אדם הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. מפקדו ספד: "גם כשהירי פילח את גופך השבת אש. נפלת כגיבור ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 21:07 יח באלול התשפב

רס"ן בר פלח הובא למנוחות: "לוחם שלא ידע פחד"
בר פלח ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בבית העלמין הצבאי בנתניה נערכה הערב (ד') הלוויתו של רב סרן בר פלח זכרונו לברכה, שנהרג במהלך פעילות מבצעית באזור ג'נין בסמוך למעבר ג'למה שבקו התפר במרחב החטיבה המרחבית מנשה. פלח, בן 31 בנופלו, הניח אחריו אמא, בת זוג וחמישה אחים ואחיות ומאות בני אדם, משפחה, מכרים וזרים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. 

בר פלח ז"ל בפעילות ביטחונית

בר פלח ז"ל בפעילות ביטחונית צילום: דובר צה"ל

מפקד סיירת נח"ל, סא"ל יהונתן צור, ספד לו: "פלח, יד ימיני, חבר, אח, מפקד ולוחם. כזה היית וככה נפלת. היית לוחם שלא ידע פחד. קצין ששם את המשימה בראש מעיניו. היית יד ימיני". לדבריו, בר רצה להגיע לסיירת הנח"ל כי "שם זה הצבא האמיתי. רצית לבוא לסיירת נח"ל, כי שם זה הצבא האמיתי, אמרת. הסתערת בגבורה מול מחבלים. גם כשהירי פילח את גופך השבת אש. נפלת כגיבור ישראל". 

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה יאיר לפיד הביע את תנחומיו למשפחה וחשף כי אחד המחבלים ההרוגים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלשתינית, "זו עליית מדרגה. בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. צה"ל והשב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות, יחד עם המשטרה על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה".