מבצע אכיפה נגד הפשיעה הבדואית בנגב: "ממש לא צעד יחיד"

השר לביטחון פנים אוחנה הודיע כי כוחות המשטרה ומג"ב החלו במבצע אכיפה בכפר ביר הדאג' הסמוך לצאלים, על רקע גנבות הציוד הנשנות משטחי האימונים של צה"ל: "ממשיכים לפעול לחיזוק המשילות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/20 11:09 יח בסיון התשפ

מבצע אכיפה נגד הפשיעה הבדואית בנגב: "ממש לא צעד יחיד"
תדרוך לכוחות בשטח, צילום: דוברות המשטרה

כוחות של משמר הגבול פתחו במבצע להתמודדות עם גנבות הציוד החוזרות ונשנות משטחי האימונים של צה"ל בבסיס האימונים בצאלים. על פי דיווח בגל"צ, העובדה כי מדובר בשוטרים ולא בחיילים תקל על עבודתם של שוטרי מג"ב, במאבק נגד הפשיעה הבדואית בדרום.

עוד דווח כי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שוחח עם שר הביטחון גנץ, והשניים סיכמו על הרחבת האכיפה והגברת הפעילות נגד הפשיעה הבדואית, בשטחי האימונים ובכלל. הבוקר (ד') פשטו כוחות מג"ב על הכפר ביר הדאג', שרבים מתושביו עוסקים בגנבות הציוד משטחי האימונים בצאלים.

השר אוחנה כתב בטוויטר: "כוחות המשטרה פתחו במבצע אכיפה מקיף בביר הדאג'. 14 חשודים נעצרו. 3 כלי רכב נתפסו. ציוד וכסף מזומן הוחרמו. ישר כח למפקדים ולמפקדות, לשוטרות ולשוטרים בשטח, שממשיכים לפעול לחיזוק המשילות ולחיזוק הביטחון האישי של תושבי הדרום. זה ממש לא צעד יחיד. כך זה יימשך".

גידולי סמים בנגב

גידולי סמים בנגבצילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר: "מאז שעות הבוקר המוקדמות פועלים תחת פיקודו של מפקד מרחב נגב, תת ניצב יאיר חצרוני, שוטרי המרחב בהם גם יס"מ נגב, לוחמי יואב, לוחמי מתפ"א, כלבנים מחוז דרום, מג"ב ובסיוע המערך האווירי כמו גם גורמים אזרחיים בהם יחידת הפיצו"ח דרום של משרד החקלאות והסיירת הירוקה, כנגד מחוללי פשיעה ביישוב ביר הדאג' ושטחי האש הסמוכים".

"מאז שעות הבוקר ועד כה אותרו במסגד ביישוב מספר רב של חשודים בשהיה בלתי חוקית. אותר גידול של מאות שתילי קנאביס במחצבה סמוך ליישוב.אותר צאן רב בשטחי האש וביישוב והוא נבדק כעת. בחיפושים שנערכו אותרו פריטים רבים החשודים כרכוש צה"ל. סה"כ עד כה נעצרו 17 חשודים בביצוע עבירות ונתפסו פריטים רבים חשודים כגנובים. 

הפעילות כנגד החשודים כמחוללי הפשיעה והיבטי מסוכנות לשלום הציבור ובטחונו נמשכת גם בשעה זו והכל למען הציבור הנורמטיבי ביישוב  ומחוצה לו".

ציוד צה"לי גנוב

ציוד צה"לי גנובצילום: דוברות המשטרה

כזכור, בשבוע שעבר פורסם תיעוד של בדואים התוקפים רכב צבאי מסוג 'סופה' בכפר ביר הדאג', בסיום מרדף של חיילים מגדוד 932 של הנח"ל אחרי בדואים שגנבו ציוד משטחי האימונים של צה"ל וברחו לעבר הכפר. לאחר התקרית הורה מפקד בסיס צאלים, אל"מ אוהד מאור, לא לבצע יותר מרדפים אחרי גנבי ציוד, הוראה שזכתה לביקורת רבה.