מפקד בסיס צאלים הורה: "אסור לבצע מרדפים אחרי גנבים"

אחרי התקרית בה הותקף ג'יפ של צה"ל, שביצע מרדף אחרי גנבי ציוד משטחי האימון בצאלים, על ידי תושבים בכפר הבדואי ביר הדאג', ביצע מפקד הבסיס תחקיר, והורה שלא לבצע יותר מרדפים אחרי גנבי הציוד הבדואים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/06/20 10:00 יא בסיון התשפ

מפקד בסיס צאלים הורה: "אסור לבצע מרדפים אחרי גנבים"
בדואים באזור צאלים, צילום: תנועת רגבים

ההפקרות בבסיס צאלים נמשכת. אחרי התקרית החמורה בשבוע שעבר, בה הותקף רכב צבאי מסוג 'סופה' בכפר הבדואי ביר הדאג', בסיום מרדף של חיילים מגדוד 932 של הנח"ל אחרי בדואים שגנבו ציוד משטחי האימונים של צה"ל וברחו לעבר הכפר, הורה מפקד בסיס צאלים, אל"מ אוהד מאור, לא לבצע יותר מרדפים אחרי גנבי ציוד.

התקרית סמוך לכפר ביר הדאג':

https://twitter.com/TsahiDabush/status/1267739427239071744?s=20

בפירוט התחקיר שערך בעקבות האירוע כתב אל"מ מאור כי "תפקיד הצבא הינו למנוע גניבות ולא לבצע מרדפים", וכי "לא יבוצע מרדף אחר בדואים - מרדף הינו סכנת חיים בהיבט התהפכות". הוא הורה על הגברת שמירה ונוכחות במאהל ובשטחי האימונים בהם יש ציוד צה"לי, וכן כי במהלך תקרית גניבה יבוצע ירי לאוויר בלבד, לאחר נוהל מעצר חשוד, ו"במידה וקיים חשש לחיי אדם, יש לפעול על פי נטרול הסכנה".

נושא הגניבות משטחי האימון והבסיס בצאלים מוכרות כבר מספר שנים, כשבתחילה הגיעו הבדואים לשטחי האש של צה"ל במטרה לאסוף את הברזל הנשאר בשטח, ובהמשך החלו לגנוב ציוד צה"לי. גופים שונים כמו תנועת 'רגבים' ומחאת מילואימניקים שהתעוררה בעקבות ההפקרות בשטח פועלים בנושא, אך טרם הצליחו ליצור שינוי כלשהו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן