בג"ץ אישר: יהרסו בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב

בג"ץ דחה את כל העתירות ואישר להרוס את בתי המחבלים מהחוליה שרצחה את רנה שנרב הי"ד, במעיין ליד דולב לפני כחצי שנה, ופצעו את אביה ואחיה: "הכרח בל יגונה נוכח גלי הטרור הרצחניים", כתבה השופטת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/02/20 11:30 כה בשבט התשפ

בג"ץ אישר: יהרסו בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב
רנה שנרב הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

בתי המחבלים יהרסו. בית המשפט העליון דחה הבוקר (ה') פה אחד, את העתירות נגד צווי ההריסה לבתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב הי"ד, ופצעו את אביה ואחיה, באמצעות מטען שהופעל מרחוק, בפיגוע במעיין עין דני לפני חצי שנה. 

"נוכח גלי הטרור הרצחניים עמם מתמודדת מדינת ישראל מזה שנים רבות, הרי ששימוש סביר ומידתי בסמכות ההחרמה וההריסה המעוגנת בתקנה 119 לשם הרתעה מפני ביצועם של מעשי טרור קטלניים – הוא משום הכרח בל יגונה, ומהווה אחד ממופעיה המובהקים של דמוקרטיה מתגוננת". כתבה השופטת יעל וילנר, בהסכמת המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר, והשופטת דפנה ברק-ארז, שישבו בדיון יחד איתה.

השופט חנן מלצר הוסיף כי בדיון נשאלו באי-כוח העותרים אם מי מהעותרים - כלומר משפחות המחבלים ושכניהם -הוקיע, ולו בדיעבד, את הפיגוע, וציין כי אם היה גינוי כזה "ייתכן והדבר יכול היה לתרום גם הוא להרתעה, ולשמש, במקרים המתאימים, כאמצעי שניתן להתחשב בו כחלופה אפשרית לצווים או לדרכים שבהם יש לבצעם". אך לדברי מלצר "נענתה בשתיקה מביכה וקשה מצד באי-כוח העותרים".