היועמ"ש לארדן: ניתן למנות מפכ"ל בתקופת הבחירות

מנדלבליט הודיע לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן כי ניתן למנות מפכ"ל בתקופת הבחירות. "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים יש בו קשיים של ממש" הסביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 19:56 כד בכסלו התשפ

היועמ"ש לארדן: ניתן למנות מפכ"ל בתקופת הבחירות
השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (א') לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי בהמשך לשיח בין השניים ולאחר בחינת מכלול השיקולים נמצא שעקב הנסיבות הנוכחיות מצב הדברים מאפשר למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בתקופת הבחירות הנוכחית.

היועמ"ש ציין במכתבו, כי מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, יש קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת. נוכח זאת ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, הסביר מנדלבליט,  גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי.

היועץ המשפטי לממשלה ציין, כי הודעת השר ארדן על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים והבהיר שאישור המינוי הקבוע יהיה טעון את קבלת חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם להחלטות הממשלה בנושא.

עוד הבהיר, כי כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס תהא תקופת כהונה קשיחה, שאינה ניתנת להארכה אלא בהתקיים נסיבות חירום, והדבר יובהר בהחלטת הממשלה בעניינם. זאת, בכדי להבטיח את אי-התלות ועצמאות שיקול דעתם של המכהנים בהם.