הרמטכ"ל על התקיפה בסוריה: "ניערך לכל אפשרות"

רא"ל אביב כוכבי התייחס לתקיפת צה"ל בשטח סוריה, ולסיכול הפיגוע האיראני, והדגיש כי מדובר בתכנון ומימון של משמרות המהפכה האיראניים. ראש אג"מ האלוף תמיר הימן: צה"ל ממשיך במאמץ לעצור את הניסיונות האיראניים לפגוע בישראל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/08/19 15:17 כד באב התשעט

הרמטכ"ל על התקיפה בסוריה: "ניערך לכל אפשרות"
יעדי הטרור של כוח קדס שנתקפו הלילה בכפר עקרבה, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי השתתף אחר הצהריים בהערכת מצב בעוצבת הבשן, לאחר סיכול הפיגוע האיראני הלילה, שתוכנן לצאת משטח סוריה לתקיפת יעדים בישראל, והדגיש כי מדובר בפיגוע איראני לכל דבר: "מי שתכנן את הפיגוע וופיקד עליו זה קאסם סולימאני (מפקד כוח קדס, האחראי על פעילות משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לגבולות איראן. י.ק.) באופן אישי". הרמטכ"ל הוסיף כי "אנחנו צריכים להיערך לכל אפשרות, ולבצע את זה בצורה הטובה ביותר".

;

גם ראש אגף המודיעין בצה"ל, האלוף תמיר הימן, התייחס אחר הצהריים לתכנון הפיגוע ואמר כי "הלילה סיכל צה"ל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני, ונמנעה פגיעה בשטח ישראל. שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול ניסיון הפיגוע". 

עוד אמר האלוף הימן כי "כוח קדס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קדס לפגוע בישראל ובאזרחיה".

מפת יעדי התקיפות בסוריה

מפת יעדי התקיפות בסוריהצילום: דובר צה"ל

בצה"ל הודיעו באופן רשמי כבר אתמול בלילה על התקיפה בסוריה. הבוקר עדכן דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, כי "בימים האחרונים צה"ל עקב אחרי כוחות קודס איראנים וראה כי הכוחות רצו לבצע שיגור רחפנים חמושים כנגד מטרות ישראליות בצפון ישראל". עוד הוסיף מנליס: "אותה חולייה ניסתה בחמישי האחרון לשגר את הרחפנים החמושים אל עבר ישראל, אולם כוחות צה"ל שיבשו את פעילותם ומנעו את הפגיעה. אנו רואים בחומרה שהמשטר הסורי מאפשר שימוש בטרור ומעלים עין על כל מה שנעשה בשטחו", הוסיף תא"ל מנליס.