צה"ל הודיע: "סוכל פיגוע רחפנים תוקפים איראני שתוכנן לצאת מסוריה לישראל"

צה"ל תקף מספר יעדי טרור איראנים בדרום מזרח לדמשק. מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות. סוללות כיפת ברזל נפרסו בצפון הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/19 08:20 כד באב התשעט

צה"ל הודיע: "סוכל פיגוע רחפנים תוקפים איראני שתוכנן לצאת מסוריה לישראל"
מטוס קרב של חיל האוויר. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

אמש (מוצ"ש) צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה דרום מזרח לדמשק בסוריה. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות. סוללות כיפת ברזל נפרסו בצפון הארץ.

"בימים האחרונים צה"ל עקב אחרי כוחות קודס איראנים וראה כי הכוחות רצו לבצע שיגור רחפנים חמושים כנגד מטרות ישראליות בצפון ישראל", כך אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס. "אותה חולייה ניסתה בחמישי האחרון לשגר את הרחפנים החמושים אל עבר ישראל, אולם כוחות צה"ל שיבשו את פעילותם ומנעו את הפגיעה. אנו רואים בחומרה שהמשטר הסורי מאפשר שימוש בטרור ומעלים עין על כל מה שנעשה בשטחו", הוסיף תא"ל מנליס. 

עוד נמסר כי "החוליה ניסתה לבצע את הפיגוע הזה כבר ביום חמישי, אבל שיבשנו את זה. התקיפה נוהלה על ידי בכירי צה"ל בראשות הרמטכ"ל, ועדכנו את ראשי המועצות בגולן על פרטי האירוע. אנו ערוכים למגוון רחב של תרחישים שעלולים להתפתח באירוע הזה".

לפי גורמים בצה"ל, ההחלטה לפרסם את דבר התקיפה ולהימנע משמירה על עמימות כבעבר, נבעה מכך שהפעם מדובר בסיכול פיגוע ספציפי ולא בפגיעה בהתבססות צבאית כגון העברת טילים מדויקים.

התקשורת הסורית מדווחת כי אזרח אחד נהרג בתקיפה. עם זאת, מדובר בדיווח ראשוני ולרוב במקרים כאלה רק כעבור כמה שעות או ימים מתפרסמים דיווחים על היקף הנפגעים והנזק.

בצה"ל ציינו כי ביום חמישי פורסמה ביומון "כיאן" האיראני פרשנות ולפיה ישראל לא תופתע אם תותקף בימים הקרובים במל"טים תוקפים והיא "מרוויחה זאת ביושר". הפרשן האיראני מוחמד אימאני המקורב למנהיג משמרות המהפכה כתב: "אל לישראל להתפלא אם בימים או הלילות הקרובים היא תותקף במל"טים, שכן היא הביאה זאת על עצמה בכך שתקפה בעומק עיראק. המל"טים יתקפו את האזורים החיוניים והביטחוניים שלה".

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".