אושרה תושבתו של הפלסטיני שסייע לנפגעי הפיגוע

לאחר פנייתם המשותפת של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וגילה אלמגור - שר הפנים אישר תושבות לפלסטיני שסייע לילדי משפחת מרק והוחרם. דגן: "סוף הצדק לנצח. מרגש"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/08/19 21:42 ה באב התשעט

אושרה תושבתו של הפלסטיני שסייע לנפגעי הפיגוע
מיכי מרק הי"ד ואשתו חוי תבדל"א, צילום: באדיבות המשפחה

שר הפנים אריה דרעי אישר תושבות קבע לא', פלסטיני שסייע לאשתו וילדיו של מיכי מרק הי"ד, שנרצח בפיגוע בהר חברון לפני שלוש שנים.

כזכור, ראש מועצת שומרון, יוסי דגן והשחקנית גילה אלמגור, פנו יחד, בשיתוף פעולה יוצא דופן, לפני כשבועיים, במכתב לשר הפנים אריה דרעי, וביקשו ממנו באופן חריג לאשר לא' ולאשתו ובנו בן השנתיים תושבות קבע במדינת ישראל. כזכור, אשתו ובנו של א' קיבלו אישור כניסה לישראל לפני מספר שבועות, אבל כעת הבקשה היא לאפשר לו ולמשפחתו לקבל תושבות קבע, במטרה לעזור לו להצליח לנהל חיים בכבוד בישראל. "אשר ל א' תושבות בישראל. זהו המעשה המוסרי והצודק כלפי אדם שבעינינו הוא חסיד אומות העולם", כתבו דגן ואלמגור במכתבם.

דגן ואלמגור עם א

דגן ואלמגור עם א'צילום: מועצה אזורית שומרון

א', פלסטיני מאזור חברון, נקלע לפני 3 שנים לפיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל מרק, אב ל-10 ילדים, לעיני ילדיו. א' התגייס מייד לסייע למשפחה ולמעשה הציל יחד עם אשתו את חייהם של ילדי משפחת מארק שהיו ברכב. אלא שמאז הוא הפך רדוף. הוא הוגדר כמשת"פ ע"י הרשות הפלסטינית, נזרקו בקבוקי תבערה לתוך ביתו, הוא נודה ולא יכל למצוא פרנסה. בצר לו הוא עזב את אשתו ובנו. קיבל אישור שהייה בישראל, אולם לא קיבל אישור עבודה. מאז הוא התגורר בחוף הים באוהל. מנסה להתפרנס, רעב ללחם ולא מסוגל לפרנס את בנו ואשתו. 

היום (ג') לאחר 3 שנים בהן סבל א' התגורר על חוף הים ואכל מפח הזבל, הגיע האישור המיוחל.

יוסי דגן בירך על הענקת התושבות לא': "שוב עם ישראל מתגלה בשיא תפארתו. זהו המעשה המוסרי הצודק והנכון כלפי אדם שסיכן את עצמו כדי להציל יהודים.
וזהו המסר הנכון להעביר לשכנינו. שמי שיפעל להצלת יהודים יזכה להכרת תודה ולא כפי שהיה עד היום, שמי שרצח יהודים זכה להטבות בכלא ומשכורת מהרשות הפלסטינית".