אושרה כניסתם של בני משפחת הפלסטיני שהציל יהודים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נרתם לעזרתו של א', שגורש מביתו בעקבות העזרה שהגיש לבני משפחת מרק, השיג לרעייתו ובנו אשרת כניסה לישראל ותרומות למימון מחייתו בתקופה הקרובה: "מתפקידנו לסייע לו ולא להפקיר אותו"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 17/07/19 21:05 יד בתמוז התשעט

אושרה כניסתם של בני משפחת הפלסטיני שהציל יהודים
דגן עם א' ומשפחתו, צילום: המועצה האזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, נרתם לעזרתו של א', הפלסטיני שנחלץ לעזרתם של בני משפחת מרק, והצליח להשיג לבני משפחתו אשרת כניסה לישראל וכן תרומות שיעזרו לו לממן את שהייתו בדירה בתל אביב.

דגן נחשף לסיפורו של א' ולעובדה שבעקבות העזרה שהגיש לבני משפחת מרק במהלך הפיגוע הרצחני שחוו בשנת 2016, בו נרצח הרב מיכי מרק,, הוא גורש מהכפר שבו התגורר. כתוצאה מכך הוא פנה למינהל האזרחי והצליח להביא להכנסתם של בני משפחתו של הפלסטיני לישראל.

בנוסף, לצדו של איתי שפירא שמסייע לא' בנושא מזה 3 שנים, הוא גייס שורת דמויות נוספות מהשומרון ויחד הם השיגו לו מימון לשהייה בת חודש בישראל. "כשראיתי את הסיפור הקשה שלו נקרע לי הלב", אמר דגן והוסיף כי "מדובר בלא פחות מחסיד אומות עולם שנקלע למצוקה קשה ביותר, לא אנושית ממש, רק משום שסייע ליהודים. מתפקידנו לסייע לו ולא להפקיר אותו וזאת אני עושה"

דגן הצטרף לקריאות של שורת אישי ציבור לשר הפנים אריה דרעי ולמנהל האזרחי, במטרה שיאשרו לא' ולבני משפחתו אישור תושבות או אישור קבוע לשהייה ועבודה בישראל. לדבריו, "המשפחה הזו לא תוכל לנצח לחיות על תרומות. הם עשו  יחד את המעשה האנושי היפה והנכון ביותר, ומתפקידה של מדינת ישראל להכיר במצבם המיוחד למרות שהוא יוצא דופן ולאשר להם תושבות ואפשרות עבודה בישראל בכדי שיוכלו להתפרנס. זוהי חובה מוסרית מהמדרגה הראשונה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן