שיתוף פעולה מפתיע בין יוסי דגן וגילה אלמגור

גילה אלמגור וראש מועצת שומרון לשר הפנים: "הענק תושבות קבע לפלסטיני שהציל את ילדי משפחת מארק ולבני משפחתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/19 13:52 כא בתמוז התשעט

שיתוף פעולה מפתיע בין יוסי דגן וגילה אלמגור
דגן עם א' ומשפחתו, צילום: המועצה האזורית שומרון

שותפות יוצאת דופן היום בין מי שמכונה כ"מלכת התיאטרון" ונחשבת משתייכת לשמאל הישראלי - גילה אלמגור, לבין ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהחליטו יחד לסייע לא' הפלסטיני שסייע לילדי משפחת מרק בפיגוע בו נרצח אביהם, מיכי מרק הי"ד, לפני שלוש שנים, ומאז הוא נרדף על ידי הרשות הפלסטינית. נאלץ לעזוב את ביתו, הפך לחסר בית, ונקרע מבנו ומאשתו. 

דגן ואלמגור פנו יחד היום (ד') במכתב לשר הפנים אריה דרעי, וביקשו ממנו באופן חריג לאשר לא' ולאשתו ובנו בן השנתיים תושבות קבע במדינת ישראל. כזכור, אשתו ובנו של א' קיבלו אישור כניסה לישראל לפני מספר שבועות, אבל כעת הבקשה היא לאפשר לו ולמשפחתו לקבל תושבות קבע, במטרה לעזור לו להצליח לנהל חיים בכבוד בישראל.

א', פלסטיני מיזור חברון, נקלע לפני 3 שנים לפיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל מרק, אב ל-10 ילדים, לעיני ילדיו. א' התגייס מייד לסייע למשפחה ולמעשה הציל יחד עם אשתו את חייהם של ילדי משפחת מארק שהיו ברכב. אלא שמאז הוא הפך רדוף. הוא הוגדר כמשת"פ ע"י הרשות הפלסטינית, נזרקו בקבוקי תבערה לתוך ביתו, הוא נודה ולא יכל למצוא פרנסה. בצר לו הוא עזב את אשתו ובנו. קיבל אישור שהייה בישראל, אולם לא קיבל אישור עבודה. מאז הוא התגורר בחוף הים באוהל. מנסה להתפרנס, רעב ללחם ולא מסוגל לפרנס את בנו ואשתו. 

דגן עם גילה אלמגור ועם א

דגן עם גילה אלמגור ועם א'צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש מועצת שומרון דגן, יחד עם חברים מהשומרון ומחוצה לו, הצליחו להשיג אישור שהייה לבנו ולאשתו של א', דאגו לדירה עבורם בתל אביב לחודש ומזון. גילה אלמגור הגיעה לחזק את המשפחה והעניקה לילד הפעוט צעצועים. 
כעת החליטו דגן ואלמגור לשלב כוחות והם כתבו יחד מכתב לשר הפנים ח"כ אריה דרעי, בו הם מבקשים ממנו להעניק ל א' בנו ואשתו אישור תושבות קבע בישראל, בכדי שיוכלו לשקם את חייהם ולהמלט מאימת הרשות הפלסטינית. 

"השותפות הזו היא הדבר הכי טבעי שיש" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "כל אדם מוסרי,  ברור לו שזו התשובה הנכונה. עם ישראל לא שוכח להוקיר תודה למציליו. בוודאי אם הם נפגעים בצורה כזו בשל הסיוע שהעניקו".

המכתב של דגן ואלמגור:

המכתב של דגן ואלמגור

המכתב של דגן ואלמגורצילום: ללא