הרב פרץ: "אין הסדרה במקביל לעשן המיתמר"

השר והמשקיף בקבינט התייחס לדיווחים על רגיעה מול חמאס: "אני בא מעוטף עזה ו-15 שריפות היו בשבת. הסדרה עם החמאס צריכה להביא לשקט מוחלט ולהחזרת הבנים הביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/19 11:14 כז בסיון התשעט

הרב פרץ: "אין הסדרה במקביל לעשן המיתמר"
הרב פרץ, צילום: יוסי זליגר

שר החינוך ויו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, התייחס הבוקר (א') לפני ישיבת הממשלה למצב המתוח בדרום, בו לצד שיגור עשרות בלוני תבערה מרצועת עזה דווח גם על הסכם הסדרה מול חמאס.

"אני בא מעוטף עזה ו-15 שריפות היו בשבת", אמר והוסיף כי "לא יכולה להיות הסדרה ובמקביל לה שהעשן ימשיך להיתמר".

לדבריו, "על ההמשך אני אדבר עם ראש הממשלה. הסדרה עם החמאס צריכה להביא לשקט מוחלט ולהחזרת הבנים הביתה. כשיהיה שקט, יהיה טוב למדינת ישראל". יש לציין כי הקבינט המדיני ביטחוני בו משמש הרב פרץ כמשקיף וחברו למפלגה השר בצלאל סמוטריץ' כחבר מן המניין, צפוי להתכנס בשעות הצהריים כדי לדון בהבנות עם חמאס.

ההפגנות אתמול ברצועת עזה

ההפגנות ברצועת עזהצילום: פלאש 90. חסן ג'די

דבריו של הרב פרץ הגיעו על רקע הביקורת שהשמיע בסוף השבוע יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, שטען כי המנהיגי איחוד מפלגות הימין שותקים בנושאי ביטחון מאז שמונו לשרים: "כשקולם של סמוטריץ' ופרץ נודם מיד אחרי שהממשלה חותמת על הסכם כניעה עם חמאס (שוב), שלאחריו זוכים תושבי העוטף לעוד זר בלוני תבערה, אנו יודעים שהכסא יקר להם יותר מאזרחי ישראל. כשם שהממשלה נכנעת לחמאס, כך נכנעו שריה לשררה שמכר להם נתניהו בדמות משרדים ללא סמכויות בממשלת מעבר".

בתוך כך, ראשי רשויות בעוטף עזה יצאו ביום שישי בדרישה משותפת נגד המהלך המדיני מול חמאס ואמרו: "שמענו דיווחים על הסדרה שאמורה לכלול הפסקה של כל הפרחות הבלונים, וכבר בבוקר אנו עדים למספר שריפות ובלונים בשטחי העוטף כולו. כל פעולה, כל הסדר, כל הסכם וכל שיחה, צריכה לכלול הפסקה מיידית של כלל השריפות והבלונים. לא נקבל פחות מכך. הממשלה חייבת להבין- השריפות ובלוני הנפץ הם טרור לכל דבר ועלינו להגיב לשריפות כמו שהן- מתקפת טרור על אזרחי מדינת ישראל. אנו דורשים לעצור את הטרור הזה אחת ולתמיד". בנוסף, דווח כי חלקם שוקלים לפנות לאו"ם ולהתלונן על ארגוני הטרור בעזה.