בעוטף עזה שוקלים לפנות לאו"ם. גורם מדיני: נערכים למבצע צבאי

על רקע הדיווחים התקשורת הפלסטינית על תחילת הרגיעה מול ישראל ראשי רשויות בדרום מאיימים להתלונן על הפרת זכויות אדם מצד חמאס. בישראל מזהירים כי אם בלוני התבערה יחזרו, יוטלו סנקציות על הרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/19 21:38 כו בסיון התשעט

בעוטף עזה שוקלים לפנות לאו"ם. גורם מדיני: נערכים למבצע צבאי
ההפגנות אתמול ברצועת עזה, צילום: פלאש 90. חסן ג'די

יממה לאחר הדיווחים כי בין ישראל לחמאס הושגה רגיעה, ולאחר שהוצתו 14 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה, דיווחו היום (ש') כלי תקשורת פלסטינים המזוהים עם חמאס כי ההסדרה יצאה לדרך באופן רשמי. ראשי רשויות בעוטף עזה זעמו על הדיווחים ובישראל איימו כי אם האלימות מעזה תימשך המצב עלול להידרדר למבצע צבאי.

בחדשות 12 פורסם כי ראשי מועצות בעוטף עזה מאיימים לפנות לאו"ם ולהתלונן על הפגיעה בהם מצד חמאס, זאת על רקע הכעס שקיים על הדרג המדיני שהסיר את הסנקציות מהרצועה בתמורה להפסקת שיגור הבלונים.

כוחות צה"ל בגדר המערכת ברצועת עזה

כוחות צה"ל בגדר המערכת ברצועת עזהצילום: פלאש 90. חסן ג'די

עם זאת, במהלך יום שישי המשיכו הבלונים לנחות ביישובי הדרום והציתו 14 שריפות. אתמול, במהלך ההפגנות האלימות על הגדר הושלכו לעבר כוחות צה"ל מטענים ובקבוקי תבערה. הבוקר נעצרו 2 חשודים סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה כשברשותם סכינים וקאטרים. הערב איים גורם מדיני כי אם האלימות תימשך, לא רק שהסנקציות על הרצועה יוטלו מחדש, אלא שישראל תצא למבצע צבאי במטרה להשיב את השקט לאזור.

בתוך כך, ראשי רשויות בעוטף עזה, אופיר ליבשטיין (שער הנגב), אלון דוידי (שדרות) תמיר עידאן (שדות נגב), איתמר רביבו (חוף אשקלון) וגדי ירקוני (אשכול) יצאו אתמול בדרישה משותפת ואמרו: "שמענו דיווחים על הסדרה שאמורה לכלול הפסקה של כל הפרחות הבלונים, וכבר בבוקר אנו עדים למספר שריפות ובלונים בשטחי העוטף כולו. כל פעולה, כל הסדר, כל הסכם וכל שיחה, צריכה לכלול הפסקה מיידית של כלל השריפות והבלונים. לא נקבל פחות מכך. הממשלה חייבת להבין- השריפות ובלוני הנפץ הם טרור לכל דבר ועלינו להגיב לשריפות כמו שהן- מתקפת טרור על אזרחי מדינת ישראל. אנו דורשים לעצור את הטרור הזה אחת ולתמיד".