"אובדן ההרתעה", "בסוף לא תהיה לו ממשלה": נתניהו מותקף משמאל ומימין

ח"כ בני גנץ ועו"ד איתמר בן גביר חלוקים כמעט על כל דבר, אך בנושא אחד הם תמימי דעים - במתקפה על מדיניות ראש הממשלה מול חמאס ועל הכנסת 15 מיליון הדולרים הקטארים לרצועת עזה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 17/06/19 09:47 יד בסיון התשעט

"אובדן ההרתעה", "בסוף לא תהיה לו ממשלה": נתניהו מותקף משמאל ומימין
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הדיווחים על כניסת הכסף הקטארי לרצועת עזה הובילו גורמים במערכת הפוליטית, משמאל ומימין, לתקוף את ראש הממשלה נתניהו על מדיניותו מול חמאס.

"אובדן ההרתעה", צייץ יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שהוסיף כי "מזוודות הדולרים שוב עוברות ואין הישג מדיני שיבטיח שקט לתושבי העוטף".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ

יו"ר כחול לבן, בני גנץצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

גם חבר עוצמה יהודית, עו"ד בן גביר, תקף את נתניהו: "אלפי דונמים שרופים, מאות אלפי ילדים בדרום שמפחדים ללכת לישון, ובמקום להנחית על חמאס מכה קשה נתניהו ממשיך במדיניות החלשה והמתפרסת שלו ושוב מלמד את החמאס שהטרור משתלם, בפעם המי יודע כמה. סיפורי הסבתא לפיהם החמאס מורתע כבר לא עושים רושם על אף אחד".  

בן גביר אף איים כי הדבר עלול לפגוע בעתידו הפוליטי של ראש הממשלה: "נתניהו הבטיח מדיניות של ימין חזק, אולם כרגע נדמה שמי שעומד בראשות הממשלה היא זהבה גלאון. מימין לנתניהו חייבת לצאת הבהרה חד משמעית לראש הממשלה: אם תמשיך לשלם פרוטקשן לחמאס, לא תהיה קואליציה".

איתמר בן גביר

איתמר בן גבירצילום: עוצמה יהודית

מוקדם יותר דווח כי ישראל אפשרה להכניס 15 מיליון דולרים לעזה ו-10 מיליון נוספים הועברו לידיה על מנת שתרכוש דלקים עבור תושבי הרצועה. בהמשך דווח על הצד הפלסטיני כי מחבלים פתחו באש לעבר כוח צה"ל שפעל סמוך לחאן יונס.

גם מצדה של ישראל ביתנו, שהודיעה על כוונתה לכפות ממשלת אחדות ואף לתמוך בגנץ במידה ונתניהו לא יצליח לגייס 61 תומכים לממשלתו, תקפו את הכנסת הכסף לרצועה. ח"כ עודד פורר אמר כי "העברת עוד תשלום פרוטקשיין של מיליוני דולרים לחמאס ב‏תגובה לירי על שדרות, לבלוני הנפץ, לעימותים על הגדר ולשריפות שהממשלה ניסתה להסתיר, מהווה עוד סימן לאובדן הדרך של הממשלה שעסוקה רק בחלוקת תפקידים וסידורי עבודה במקום לעסוק בביטחון אזרחי ישראל.