הכסף הקטארי נכנס לרצועה. ירי בוצע לעבר חיילי צה"ל

כמה שעות אחרי שהשליח הקטארי, מוחמד אל-עמאדי נכנס עם 15 מיליון דולר לרצועת עזה, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו שפלסטינים ירו לעבר כוח מיוחד של צה"ל שפעל באזור חאן יונס

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 08:14 יד בסיון התשעט

הכסף הקטארי נכנס לרצועה. ירי בוצע לעבר חיילי צה"ל
הכסף שמגיע לעזה מקטאר, צילום: פלאש 90

מוחמד אל-עמאדי, השליח הקטארי נכנס אתמול (א') לרצועת עזה דרך מעבר ארז כדי להעביר כסף לתושבי רצועת עזה. אל-עמאדי הגיע עם 15 מיליון דולר, ועוד 10 מיליון הועברו לישראל לצורך רכישת דלקים לתחנת הכוח בעזה. אחרי כניסתו לרצועה, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו שפלסטינים ירו לעבר כוח מיוחד של צה"ל שפעל באזור חאן יונס שברצועה, והכריחו אותו לסגת. לפי הדיווחים, אין נפגעים מהירי.

המענק הקטארי מחולק באופן הבא - עשרה מיליון דולר יועברו לישראל לקניית דלקים שמועברים לתחנת הכוח בעיר עזה לצורך הפעלתה. כ-10 מיליון דולר לערך משמשים כמענק במזומן למשפחות נזקקות כאשר כל משפחה מקבלת סיוע של 100 דולר. בנוסף, חמישה מיליון דולר במזומן יינתנו לפרויקטים "Cash For Work" של האו"ם, שבהם מועסקים עזתים בעבודות זמניות ומשלמים להם על כך.

ח"כ עודד פורר הגיב על העברת הכספים לחמאס בעזה ואמר: "העברת עוד תשלום פרוטקשיין של מיליוני דולרים לחמאס ב‏תגובה לירי על שדרות, לבלוני הנפץ, לעימותים על הגדר ולשריפות שהממשלה ניסתה להסתיר, מהווה עוד סימן לאובדן הדרך של הממשלה שעסוקה רק בחלוקת תפקידים וסידורי עבודה במקום לעסוק בביטחון אזרחי ישראל. מיד אחרי התשלום הגיעה גם תגובת החמאס, בירי על כוח צה"ל. מדובר בכניעה לטרור, שמפקירה את בטחון ישראל ומביאה את הבושה שברפיסות מול הטרור לשיא חדש."