זעם ביהודה ושומרון: "החלטה מופקרת שעלולה לעלות בחיי אדם"

ראש מועצת שומרון זועם על ההחלטה לאשר הכנסת משוריינים לכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית: "הפקרות מוחלטת של חיי אדם, ולקיחת סיכון בלתי מתקבל על הדעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/19 19:24 טז באייר התשעט

זעם ביהודה ושומרון: "החלטה מופקרת שעלולה לעלות בחיי אדם"
שוטרים פלסטיניים. ארכיון, צילום: Wisam Hashlamoun, flash 90

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, זועם על ההחלטה לאשר את הכנסת המשוריינים לרשות הפלסטינית. דגן תוקף את מקבלי ההחלטות ואומר כי מדובר ב"הפקרות מוחלטת של חיי אדם, ולקיחת סיכון בלתי מתקבל על הדעת, הן של חיי חיילי צה"ל והן של חיי התושבים ביהודה ושומרון. כל בר דעת מבין שלספק רכבים משוריינים שעליהם מקלעים למחבלים במדים, זו החלטה שעלולה לעלות בדמים רבים".

דגן הוסיף כי "רבים מהפיגועים ביהודה ושומרון, בהם נרצחו חיילים ואזרחים יהודים התבצעו עי או בסיוע חיילי פאתח או שוטרים של הרשות הפלסטינית. עדו זולדן, הרב מאיר חי, בן יוסף לבנת, אביתר בורובסקי ועוד רבים שנרצחו עי שוטרים פלסטינים או עי השבכ הפלסטיני. מדהים שאותם אנשים שככיכבו בהפגנות "אל תתנו להם רובים" בימי אוסלו, נותנים להם היום שריוניות. אני קורא למי שקיבל את ההחלטה האומללה הזו להתעשת ולחזור בו. לאחר שנמנעו מהשלמת פערים בצרכי בטחון ביו"ש בסך 400 מליון שח, קיצצו בכוחות, עכשיו גם נותנים לאויב שריוניות. לא ייאמן".

נתניהו במפגש עם ראשי הרשויות

ראשי הרשויות ביו"ש עם נתניהו. זועמיםצילום: ללא

גם ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, הגיב בכעס להחלטה ואמר: "כשזעקנו אל תתנו להם רובים,חשבו שאנחנו הזויים. כשצעקנו שהגירוש מעזה יביא עלינו טילים קראו לנו נביאי שקר . 
למה הפלסטינים צריכים משורינים? מי בדיוק יורה עליהם?! את דמי ההחלטה השגויה  הזו נשלם בדמי תושבינו וחיילנו. עצרו בטרם יהיה מאוחר מדי".

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, הצטרף למגנים ואמר: "זהו אבסורד בהתגלמותו. אתמול פורסם כי עובד בכיר ברש"פ יחד עם עו"ד שעבד איתו, נעצרו על פיגועי ירי קשים, והיום מביאים לחבריהם משוריינים. מדובר בצעד תמוה ומסוכן. כל עוד הרש"פ ממשיכה לשלם משכורות למחבלים להסית לטרור, והיא ממשיכה, אין כל סיבה להמשיך את ההאדרה הזאת ולתמוך בה כלכלית וביטחונית. אני קורא לעצור את המהלך ולהחזיר את המשוריינים חזרה לאיחוד האירופי".

כזכור, ישראל התירה היום (ג') לרשות הפלסטינית להכניס לתחומיה עשרה רכבים משוריינים, מתנת האיחוד האירופי. הרכבים ישמשו את מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.