באישור ישראל: הרשות הפלסטינית מתחמשת במשוריינים

עשרה כלי רכב משוריינים, תרומת ארה"ב לרשות הפלסטינית, קיבלו את אישור ישראל והועברו לידי הכוחות המזוינים של אבו מאזן דרך ירדן. בעבר סירבה ישראל לאשר שימוש פלסטיני ברכבים דומים. זעם ביו"ש: "החלטה מופקרת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/05/19 17:28 טז באייר התשעט

באישור ישראל: הרשות הפלסטינית מתחמשת במשוריינים
רכבים משוריינים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

האיחוד האירופי מחמש את אבו מאזן. ישראל אישרה העברת 10 רכבים משוריינים לרשות הפלסטינית, והם הוכנסו לשטחי יהודה ושומרון דרך ירדן. מנגנוני הביטחון הפלסטיניים קיבלו את הרכבים במתנה מארצות הברית. כך דווח באתר YNET.

בשנים האחרונות דרשה הרשות פעמים רבות מישראל לאשר הכנסה של רכבים משוריינים לשטחי הרשות ולשימוש מנגנוני הביטחון, אך בישראל דחו את הדרישה פעם אחר פעם. היום, דווקא בעיצומו של המשבר בין ישראל לרשות, על רקע העברת הכספים למשפחות המחבלים בידי הרשות, וחקיקת 'חוק הקיזוז' בכנסת, שמטרתו לקזז מהרשות את הכספים הללו. על אף כל זאת אישרה ישראל את השימוש הפלסטיני ברכבים משוריינים עבור כוחותיו של אבו מאזן.

גורמים ביטחוניים מסרו ל-ynet כי העניין אושר לבקשת ארה"ב על ידי שר הביטחון הקודם ליברמן ועל ידי ראש הממשלה, כבר לפני למעלה מתשעה חודשים, והמשוריינים סופקו לפלסטינים על ידי האמריקאים כבר לפי ארבעה חודשים.

ראשי מועצות ביהודה ושומרון תקפו בחריפות את ההחלטה, וכינו אותה "החלטה מופקרת שעלולה לעלות בחיי אדם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן