נתניהו הורה לעצור אבל הכוחות פינו את הכרם: "הרס לשם הרס"

לקראת סוף הפינוי הקשה של הכרם בשילה, הורה ראש הממשלה על עצירת ההרס, אבל בסופו של דבר הכרם נהרס לחלוטין | התושבים זועמים: "מה שבוצע כאן הוא הרס רק בשביל ההרס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 21:29 כה בשבט התשפג

נתניהו הורה לעצור אבל הכוחות פינו את הכרם: "הרס לשם הרס"
הכרם שנעקר, צילום: ללא

הרם פונה סופית: פינוי הכרם בגוש שילה אמש (ד'), גרם לא רק לזעם גדול בהתיישבות, אלא גם לחיכוכים בתוך הממשלה. שר האוצר סמוטריץ' ושר הביטחון גלנט עדיין לא הגיעו לסיכום בכל הנוגע לסמכויות ביהודה ושומרון כשגם השר לביטחון פנים דורש לקבל את הסמכויות על מג"ב איו"ש. לקראת סוף הפינוי אמש, בניסיון למנוע את המשך התסיסה, הורה ראש הממשלה לעצור את פינוי הכרם כשנותרו מספר עצים בודדים.

"ראיתי שגם את מעט העצים שנותרו, עקרו כוחות מנהל שהגיעו באישון ליל"

אך תושבים שהגיעו הבוקר למקום, גילו שההוראה הייתה לשווא והכוחות סיימו את העבודה במהלך הלילה. אמית בן אליהו, בעלת הכרם, אמרה לאחר ההרס של הכרם כי "אתמול ראו בכל ערוצי התקשורת את גוויות העצים שנותרו לאחר ההוראה של ראש הממשלה נתניהו". בן אליהו הוסיפה: "לתדהמתי, קמתי הבוקר וראיתי שגם את מעט העצים שנותרו, עקרו כוחות מנהל שהגיעו באישון ליל. לא מתייחסים כך לאדמה. מה שבוצע כאן הוא הרס רק בשביל ההרס".

השר סמוטריץ

השר סמוטריץ', תוקף את גלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר"

השר סמוטריץ' תקף את שר הביטחון גלנט ובציוץ בטוויטר כתב: "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע". עוד הוא הוסיף:"עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ" ממשיך סמוטריץ ומוסיף "בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

סמוטריץ תוקף את גלנט וכותב: "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר". הוא מסיים: "אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".