"אחרי כל הדרך שעברתי": מפקד הטנק מסכם את שירותו בשריון

סמ"ר רועי קליין מסיים בקרוב שירות משמעותי בחטיבה 7 של חיל השריון, ופונה למתגייסים הטריים: "מאחל לכולם לעבור שירות כמו שאני עברתי ולקבל את הזכות הגדולה לשמור על המדינה שלנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/12/22 23:32 י בכסלו התשפג

"אחרי כל הדרך שעברתי": מפקד הטנק מסכם את שירותו בשריון
אילוסטרציה , צילום: דובר צה"ל

ברקע סערת הגיוס לשריון וישיבות ההסדר, הבוקר (א') התקיים גיוס לחטיבה 7 של החיל. סמ"ר רועי קליין, מפקד טנק בגדוד 75, מסכם שירות בחטיבה 7, החטיבה שהוקמה מיד בקום המדינה ואותה מוביל היום אל"מ יפתח נורקין - ופונה למתגייסים הטריים. 

קליין מספר: "התגייסתי במרץ 20 לחטיבה 7 של חיל השריון. עברתי טירונות, אימון מתקדם, קורס מפקדי טנקים, הייתי מפקד בקורס ומשם הגעתי למבצעית של גדוד 75. אחרי כל הדרך שעברתי, אני מסתכל אחורה ויכול להגיד בלב שלם שלא יכולתי לקבל שירות יותר משמעותי מזה. שניתנה לי הזכות לשרת בחטיבה הכי עוצמתית שיש".

"במהלך השירות בחטיבה הכרתי מלא אנשים מדהימים ושונים כל כך אחד מהשני, מה שגורם למקום הזה להיות כל כך מיוחד. מהלוחם, המפקד והקצין עד אנשי הפלס"ם (פלוגת סיוע מנהלתי) והמטה, יחד כולנו משפחה אחת. מאחל לכולם לעבור שירות כמו שאני עברתי ולקבל את הזכות הגדולה לשמור על המדינה שלנו. 7 את החטיבה".

תרגיל שריון |

תרגיל שריון | צילום: דובר צה"ל

הכלי החדש והעוצמתי של חטיבה 7: נמ"ר חילוץ

בין עשרות הטנקים, הדחפורים והנגמ"שים המוכרים שהשתתפו בתרח"ט 7 לפני כשלושה שבועות, בלט חבר חדש - נמ"ר החילוץ הראשון בצה"ל. מדובר בשכלול של הנמ"ר הוותיק, שזכה עזרים נוספים, כמו גלגלת ומנוף שיוכלו לבצע פעילויות חילוץ לכלים אחרים בכל תוואי שטח. בעתיד עוד 17 חטיבות יכניסו לשורותיהן עשרות נמ"רי חילוץ דומים.

העזרים שלו מאפשרים לו לחלץ כלים שמגיעים למשקל של עד 128 טון ובמקרה הצורך - לחצות קו אויב. בעבר כאשר כלי צה"לי היה נתקע בשטח, נצרכו חמישה או שישה כלים בשביל לחלצו, ובתוואי שטח הררי כמו בצפון - מדובר במשימה מסובכת עוד יותר. הנמ"ר החדש מסוכל לחלץ לבדו.

בנמ"ר יסעו נהג ומספר אנשי צוות - כולם בעלי ניסיון מקצועי רב בחילוץ כלים, שיעברו התאמה לתפעולו, ויהוו כוח חביר ללוחמים בשדה הקרב.

צפו בנמ"ר החדש:

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן