הרב מדן התנצל בפני תלמידיו על שהמליץ להם להתגייס לשריון

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן פונה לתלמידיו ומתנצל על כך שהמליץ להם לשרת בחיל השריון. הרקע למכתב, הכנסת צוערות לקורס קציני השיריון: "להימנע מגיוס לחיל השריון" | צה"ל: טענות לא נכונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 20:29 כז בחשון התשפג

הרב מדן התנצל בפני תלמידיו על שהמליץ להם להתגייס לשריון
הרב מידן, צילום: הבית היהודי

ראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן מתנגד לשירות בחיל השריון: במכתב ששלח לתלמידיו כותב הרב: "בגלל צורכי צה"ל כינסנו אתכם ערב הגיוס, והפצרנו בכם בלשון ברורה להיענות לבקשה ולהתגייס לחיל השריון במקום לחי"ר". כותב הרב וממשיך: "כדרכם של המחזורים שלפניכם קיווינו גם אצלכם, שהחיילים הראויים והרוצים לצאת לפיקוד ולקצונה אכן יגיעו לכך".

אבל אז מתנצל הרב על הדברים הללו ומביע בפני תלמידיו שאט נפש מכך שצה"ל על פי דבריו הכניס צוערות לתוך קורס הקצינים: "קשה לנו לתאר את צערנו, ללא הודעה מוקדמת הכניס צה"ל צוערות לפלוגת קורס קציני שריון יחד עם הצוערים, וכעת הקורס מעורב בצורה שאינה תואמת את גדרי ההלכה ומונעת מכם לשרת בו, הדרתכם מקורס קצינים היא במידה רבה באשמתנו, בשל האמון שאנחנו נתנו בצה"ל והמלצנו לכם כמחזור שלם לצאת לשריון. אנו מתנצלים ומבקשים את מחילתכם". אמר הרב.

" נמליץ לצערנו לתלמידינו, להימנע מגיוס לחיל השריון"

לסיום כותב הרב מדן: "מכאן ואילך, נמליץ לצערנו לתלמידינו, להימנע מגיוס לחיל השריון עד שההדרה תתוקן" ומסיים: "נקווה כולנו לימים טובים יותר, לימים שבהם חיילים בני תורה לא ייאלצו להיות מודרים מיחידות לוחמות, לימים בהם צה"ל יכבד יותר את הבטחותיו". 

תגובת צה"ל: פקודת השירות המשותף נשמרת לכל אורך הקורס

הטענות המובאות במכתב אינן נכונות. קורס קציני השריון מורכב מפלוגה אחת, המכילה מחלקה מגדרית. לכלל חיילי הישיבות הוצע לעבור למחלקה המגדרית במידה והם מעוניינים בכך. פקודת השירות המשותף נשמרת לכל אורך הקורס, תוך מענה לצרכי החיילים ללא הבדל. סגלי הרבנות הצבאית עומדים בקשר הדוק עם המפקדים בשיזפון, על מנת להבטיח ביחד התנהלות מיטבית ובהתאם לפקודות.