חוות דעת הוגשה ליועמ"שית: "ניתן להמשיך במינוי הרמטכ"ל" | ח"כים בליכוד איימו: "תוחלף"

על פי חוות הדעת המקצועית של יועמ"ש מערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, "ניתן לאפשר בנסיבות העניין להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות" | יואב קיש: "אם היועמ"שית תאשר - היא תוחלף מיידית כשנחזור לשלטון". קרעי: "תוחלף בכל מקרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/22 17:35 ד בתמוז התשפב

חוות דעת הוגשה ליועמ"שית: "ניתן להמשיך במינוי הרמטכ"ל" | ח"כים בליכוד איימו: "תוחלף"
עו"ד גלי בהרב מיארה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך לסוגיית מינוי רמטכ"ל במזמן מערכת בחירות, התקיימה בשבוע שעבר פגישה בין שר הביטחון בני גנץ ובין והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. בפגישה סוכם כי משרד הביטחון יכין חוות דעת פרטנית, אשר תציג את עמדתו המקצועית של משרד הביטחון ביחס לחיוניות קיום הליך המינוי בתקופת בחירות. היום (א'), הועברה לידי בהרב מיארה, חוות הדעת על ידי יועמ"ש מערכת הביטחון עו"ד איתי אופיר.

לפי חוות הדעת המקצועית ולפי עמדתו של איתי אופיר, "ניתן לאפשר בנסיבות העניין להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות". לחוות הדעת המשפטית, צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל.

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד, הגיב בחריפות לחוות הדעת: "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מיידית כשנחזור לשלטון".

על דבריו של קיש הגיב חברו לליכוד, שלמה קרעי: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. בקרוב בעז"ה".

בהרב מיארה: "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים בכירים"

נזכיר כי לפני שבועיים בהרב מיארה כבר הבהירה את עמדתה בנושא, ואמרה "כי מינוי רמטכ"ל בעת הזו כפוף לכללים הנוגעים לקבלת החלטות בידי הממשלה בתקופת בחירות". עוד היא אמרה כי "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים בכירים שאינם במסגרת הליך תחרותי, אלא אם קיים צורך חיוני באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע, ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר בנסיבות העניין".

בתגובה לדברים אמר שר הביטחון כי אחד המקרים המובהקים ביותר הוא מינוי הרמטכ"ל הבא שהוא צורך חיוני אסטרטגי ביטחוני ראשון במעלה. "זה מינוי שקשור לחיי אדם. אני מתכוון להתייעץ עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל המשפטיים ועם נתניהו, ראש הממשלה לשעבר", אמר גנץ".