צפו "הנני העני ממעש": המפקד הסרוג החדש של חטיבת יהודה נכנס לתפקידו

אלוף-משנה ישי רוזיליו נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת "יהודה", במקומו של אלוף-משנה אביחי זפרני אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות. בנאום הכניסה לתפקיד, אמר רוזיליו: "קבלת הפיקוד על חטיבת יהודה למרגלות מערת המכפלה מרגשת עד מאוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/06/22 20:44 ג בסיון התשפב

"הנני העני ממעש": המפקד הסרוג החדש של חטיבת יהודה נכנס לתפקידו
ישי רוזיליו, צילום: דובר צה"ל

טקס חילופי מפקדים נערך היום (ה') בחברון. אלוף-משנה ישי רוזיליו נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "יהודה", במקומו של אלוף-משנה אביחי זפרני. הטקס התקיים בראשות מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף אבי בלוט, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. 

"קבלת הפיקוד על חטיבת יהודה למרגלות מערת המכפלה מרגשת עד מאוד ומעוררת בי את הרגשת שליח הציבור בתפילת יום הכיפור 'הנני העני ממעש'", אמר רוזיליו בהתרגשות. "כאן בגזרת יהודה איננו נדרשים בתזכורות או חידודים. מספיק לפסוע בשבילי היישוב היהודי, לנסוע בציר 60 וציר 35, לבקר בבית חגי ועותניאל ולטייל בנחל תלם. לזכור וללמוד את שהיה ולתרגם זאת לעשייה מבצעית.
אביחי, מהיכרותי איתך פגשתי מפקד מקצוען, שהמשפט 'אמור מעט ועשה הרבה' הוא נר לרגליו. אני מודה לך על מסירות ונתינה למען משימת ההגנה".

אלוף-משנה ישי רוזיליו, נשוי ואב לשבעה, נולד בשנת 1982 והתגייס בשנת 2002 לחטיבת הצנחנים. בשנים 2017-2019 - שירת כמפקד גדוד הסיור של חטיבת צנחנים. במהלך 2020-2022 - שירת כקצין אגף המבצעים של אוגדת יהודה ושומרון. רוזיליו בעל תואר ראשון בחינוך והוראה, ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך מטעם מכללת הרצוג.

"חברון היא עיר של חיבור"

מפקד חטיבת "יהודה" היוצא, אלוף-משנה אביחי זפרני, אשר שירת בתפקיד זה בשנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כנספח צה"ל בחו"ל, אמר: "חברון היא עיר של חיבור. חיבור בין עם לארצו, חיבור עמוק לשורשים במערת המכפלה. ניתנה בידי הזכות לפקד על חטיבת יהודה ולהגן על תושבי הגזרה. אנשי אמת, אוהבי ארץ ישראל. ראיתי בכם שותפים לדרך שלימדו אותי רבות על חזונם וערכיהם מעוררי ההשראה".  

על הפעילות המבצעית בגזרה, אמר: "בשנתיים האחרונות הצלחנו למנוע מהאויב הישגים ולחזק את ההרתעה אל מול ארגוני הטרור, תוך הפגנת יוזמה ותחבולה, חדשנות, דיוק בפעולה ומקצועיות.
ביצענו מעל אלף פעילויות מבצעיות, במסגרתן עצרנו חוליות טרור ומחבלים. איתרנו והחרמנו אמצעי לחימה וכספי טרור. כל זאת לא היה מתאפשר ללא חיבור משמעותי ביותר בין חטיבת יהודה לכלל גורמי הביטחון הנוספים בגזרה".