גדל בנווה צוף ולמד במכינת עלי: המפקד הסרוג של אוגדת איו"ש

נכנס לתפקידו מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון החדש: תת אלוף אבי בלוט ששימש כמזכיר הצבאי של נתניהו | בלוט: "בשנות נעוריי כתושב האזור התהלכתי בארץ זו לאורכה ולרוחבה, אני מודע לגודל האחריות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/10/21 19:36 ח בחשון התשפב

גדל בנווה צוף ולמד במכינת עלי: המפקד הסרוג של אוגדת איו"ש
אבי בלוט, צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף אבי בלוט נכנס לתפקיד מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון במקומו של תת-אלוף יניב אלאלוף, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה. טקס החילופים נערך היום (ה׳), באוגדת יהודה ושומרון, בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

בלוט,  נולד בירושלים וגדל בנווה צוף. למד בבית-הספר תיכון הימלפרב, ובמכינה קדם-צבאית בני דוד בעלי במחזור ה'. בלוט מתגורר ביישוב הקהילתי נחושה, נשוי לעדי, ראש מכינת צהלי ואב לשש בנות. קודם לתפקיד החדש, שימש כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מפקד חטיבת הקומנדו, מפקד עוצבת חצי האש, מפקד חטיבת יהודה, מפקד יחידת מגלן ומפקד גדוד 101.

אלוף יהודה פוקס מפקד פיקוד מרכז אמר בטקס: "הפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון הוא מן המשימות המורכבות והרגישות ביותר אשר צבא ההגנה לישראל יכול להטיל על מפקד. למול פוטנציאל הנפיצות שטומנת בחובה המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון, אנו ממשיכים לפעול להרתעת המחבלים ולסיכול הטרור, תוך קידום מוכנותנו למגוון רחב של תרחישים – בטווח הקרוב והרחוק. אירועי התקיפה האחרונים נגד אנשי כוחות הביטחון בידי אזרחים ישראלים מהווים התנהלות נפשעת וחמורה, הראויה לכל גינוי, והיא מופנית כלפי אלו העושים לילות כימים במאבק עיקש בטרור". 

מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון היוצא, תת-אלוף יניב אלאלוף ברך את בלוט בטקס ואמר: "מסר אחד אני מפקיד בידכם, על כוחות ההגנה ביהודה ושומרון להתכונן להיתקלות עם האויב בכל רגע ורגע, להכין את התנאים הטובים ביותר לקרב שעלול להתפתח ובכל מפגש עם האויב להכריעו. מדויק, שיטתי ומהר ככל האפשר זו האסטרטגיה. פעולה מוצלחת בשטח תמנע התלקחות של שרשרת פיגועי חיקוי והשראה, היתקלות טובה תאפשר שמירה על יציבות בטחונית בתנאים טובים יותר. אני משוכנע שמנענו התלקחות שכזו פעם אחר פעם.

"במהלך תפקידי חזינו אירועים חמורים של עבריינות נערים כנגד אוכלוסייה פלסטינית וכנגד כוחותינו – אמנם מדובר בקומץ שאיננו מעיד על כלל ההתיישבות, אך חובתנו לשלב נוער זה במסגרות המדינה ולמגר את התופעה הזו. אבי, אתה מנוסה בפיקוד איכותי ומוצלח על הטובות שביחידות המבצעיות בצה"ל. אין בי ספק באשר להצלחתך בפיקוד על האוגדה".

מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון הנכנס, תת-אלוף אבי בלוט הוסיף בהתרגשות: "יניב, אני מבקש להביע את הערכתי הרבה על האופי שבו הובלת את האוגדה בשנתיים האחרונות ועל האופן שבה העברת לי את הפיקוד. החדות המבצעית שלך השפיעה על התוצאות הטובות בחטמ"ר וטביעות אצבעותיך ניכרות לעין כל באוגדה. יישר כוח והצלחה רבה. אני מודה למפקדיי שבחרו בי והקנו לי את הזכות הגדולה מכל והיא - הזכות לתרום מניסיוני ומיכולתיי להגנה על מדינת ישראל וביצור בטחונה. אעשה כל שביכולתי על מנת להיות ראוי לאמונכם".


(אבי בלוט).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן