בצה"ל בוחנים: מסוקי קרב כחלק מהמלחמה בטרור ביהודה ושומרון

בעקבות חילופי אש בין מחבלים לכוחות הביטחון אשר בסופם נהרג לוחם ימ"מ נעם רז, בצה"ל החליטו לבחון את השימוש במסוקי קרב כחלק מהמלחמה בטרור | אמש בג'נין: תהלוכה לציון מותו של המחבל דאוד זביידי בהשתתפות מאות חמושים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/22 21:35 טו באייר התשפב

בצה"ל בוחנים: מסוקי קרב כחלק מהמלחמה בטרור ביהודה ושומרון
צילום: דו"צ

צה"ל משנה תפיסה? במהלך קרב יריות של לוחמי הימ"מ עם מחבלים חמושים בג'נין ביום שישי בבוקר, נפצע רס"ב נעם רז באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. בעקבות הקרב הקשה, בצה"ל בחונים האם לעשות שימוש במסוקי קרב במלחמה בטרור האסלאמי המתנהלת ביהודה ושומרון, כך פורסם הערב (ב') ב"חדשות 12". 

צעד שכזה לא יהיה קל בשל היות הלחימה בשטחים עירוניים המישובים בצפיפות. באירוע שבמהלכו נפל איש הימ"מ רז מהישוב קידה, כלל עשרות מחבלים חמושים שירו אש רבה, כאשר רז נפגע ממרחק של כ-300 מטרים. בצבא מבינים כי לא יהיה מנוס מלהעלות את רמת הפעלת האש בתגובה לטרור. על פי הפרסום, מלבד מסוקי קרב נבחנים אמצעים נוספים עליהם לא ניתן לכתוב.

לאחר שהמחבל מת בבית החולים בישראל: מאות חמושים צעדו בג'נין  

נזכיר כי המחבל דאוד זביידי, אחיו של המחבל זכריא זביידי, שאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה מאז נפצע באורח קשה ביום שישי במסגרת חילופי האש עם כוחות צה"ל וימ"מ באזור ג'נין, מת אתמול מפצעיו. מבית החולים נמסר כי, "הפצוע הועבר לרמב"ם ביום שישי מונשם ומורדם והוגדר במצב אנוש עם הגעתו לחדר הלם. הוא טופל בטיפול נמרץ, והבוקר נקבע מותו".

אמש נערכה תהלוכה לציון מותו של המחבל דאוד. באירוע השתתפו המונים שהניפו באוויר את מאות רוביהם וכלי הנשק שלהם. "ברוח, בדם, נפדה אותך דאוד", צעקו המשתתפים.

טאהא זביידי, בנו של המחבל דאוד זביידי והאחיין של זכריא צולם אתמול בג'נין כשהוא נושא את הנשק של אביו. טאהא נקרא על שם דודו, מחבל שכוחות הביטחון חיסלו בעבר.