בצל הרקטות: מעבר ארז נפתח מחדש לסוחרים ופועלים עזתיים

לאחר הערכת מצב ביטחונית הוחלט על חידוש כניסת פועלים וסוחרים מעזה דרך מעבר ארז: "פתיחת המעבר לתנועת סוחרים ופועלים ויתר הצעדים האזרחיים כלפי רצועת עזה מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/22 07:43 כה בניסן התשפב

בצל הרקטות: מעבר ארז נפתח מחדש לסוחרים ופועלים עזתיים
מעבר ארז, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בתום הערכת מצב ביטחונית ובצל הרקטות שנורו לאחרונה לכיוון עוטף עזה, הוחלט כי מהיום (ג') תחודש כניסת פועלים וסוחרים מעזה לישראל דרך מעבר ארז. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "פתיחת המעבר לתנועת סוחרים ופועלים ויתר הצעדים האזרחיים כלפי רצועת עזה מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור.

גנץ לשגרירים: "תעבירו את המציאות בשטח אל המנהיגים במדינותיכם"

שר הביטחון בני גנץ אמר אמש (ב') במפגש עם שגרירים ממדינות הסכמי אברהם כי "ישראל פועלת בצורה חסרת תקדים לשמור על חופש הפולחן מול מיעוט קיצוני שפוגע בו. חשוב שתעבירו את המציאות בשטח אל המנהיגים במדינותיכם". גנת התייחס גם להקלות ואמר: "יש לכולנו אינטרס משותף ליציבות באזור, בעיקר מול התוקפנות האיראנית שהיא איום על ישראל, וגם על מדינות האזור".

בתדרוך לכתבים זרים בתחילת השבוע (א') אמר לפיד כי "לפני הרמדאן הודענו שאם הוא יעבור בשקט, אחריו נכפיל את מספר רשיונות העבודה מעזה ל-20 אלף פועלים שיוכלו לצאת בכל יום לעבודה בישראל. לאור הימים האחרונים, אנחנו נשקול מחדש את ההחלטה".