לפיד בתדרוך לכתבים זרים: "נשקול מחדש את ההחלטה להכפיל את רשיונות העבודה מעזה"

בצל ההסלמה בהר הבית, שר החוץ אירח עיתונאים זרים לתדרוך בנושא ואמר: "ארגוני הטרור ניסו לחטוף את מסגד אל-אקצא בזמן הרמדאן. נשקול מחדש את ההחלטה להכפיל את מספר רשיונות העבודה מעזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/22 17:03 כג בניסן התשפב

לפיד בתדרוך לכתבים זרים: "נשקול מחדש את ההחלטה להכפיל את רשיונות העבודה מעזה"
לפיד בתדרוך, צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

לאחר חג פסח בצל אירועים ביטחוניים והסלמה בהר הבית, שר החוץ יאיר לפיד קיים היום (א') תדרוך לכתבים זרים. שר החוץ אמר כי "בשלושת השבועות האחרונים נעשה ניסיון מסוכן בירושלים. ארגוני הטרור ניסו לחטוף את מסגד אל-אקצא בזמן הרמדאן כדי לגרום להתפרצות אלימה בירושלים שתהפוך לעימות אלים בכל המדינה".

"פעילים של החמאס, של הג'יהד האיסלאמי, פורצים שוב ושוב למסגד בבקרים, הכניסו לתוכו אמצעי לחימה, זרקו מתוכו אבנים ונפצים, והשתמשו בו כבסיס כדי לעורר מהומות אלימות", אמר לפיד. "לפני הרמדאן הודענו שאם הוא יעבור בשקט, אחריו נכפיל את מספר רשיונות העבודה מעזה ל-20 אלף פועלים שיוכלו לצאת בכל יום לעבודה בישראל. לאור הימים האחרונים, אנחנו נשקול מחדש את ההחלטה".

כזכור, במהלך ההתפרעויות הערביות בהר אורגנה צעדת דגלים, עליה אמר שר החוץ כי היא "פרובוקציה שגורמת לנו נזק, מדובר בקיצונים שרוצים לגרום לאלימות, הם רוצים בשביל פוליטיקה להבעיר את ירושלים. נכון היה למנוע מבן גביר להגיע לשער שכם, החסינות של חברי כנסת היא עד מקרה של סיכון בטחון הציבור, חבר כנסת גם לא יכול לירות על מישהו".

בתדרוך לפיד הוסיף כי "ישראל אפשרה במהלך הרמדאן למאות אלפי מוסלמים לעלות להר הבית ולהתפלל במסגד. למרות הפרובוקציות של ארגוני הטרור, למרות הניסיונות לייצר אלימות, עשינו ואנחנו עושים הכל כדי לאפשר תפילות שקטות. ישראל מחוייבת לסטטוס-קוו בהר הבית. אין שינוי, לא יהיה שינוי, אין לנו שום תוכניות לחלק את הר הבית בין הדתות. אנחנו קוראים למוסלמים מתונים, למדינות האסלם, לפעול נגד הפייק ניוז, ולעבוד יחד אתנו כדי לשמר את האינטרס המשותף לכולנו – שימור הסטטוס קוו והרגעת הרוחות".