מציינים 20 שנה ברקע הפיגועים | כוכבי: "מבצע 'חומת מגן' לא הסתיים"

רב אלוף כוכבי התייחס לטרור המשתולל בארץ ולניסיונות הגדולים של צה"ל לסיכולו, בעצרת לציון 20 שנה למבצע "חומת מגן": "צה"ל מרכז כרגע מאמץ מודיעיני וערוך לכל מבצע, כדי להבטיח את ביטחון המדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/03/22 22:26 כה באדר ב'

מציינים 20 שנה ברקע הפיגועים | כוכבי: "מבצע 'חומת מגן' לא הסתיים"
כוכבי בעצרת , צילום: דובר צה"ל

עצרת לציון 20 שנה למבצע "חומת מגן" התקיימה הערב (ב׳) באתר ההנצחה של אגף המודיעין. העצרת מציינת את חשיבות המבצע בו צה"ל הגיע להישג חסר תקדים, שבסופו הטרור פחת באופן משמעותי, בעזרת הריסת התשתית הארגונית של הרשות הפלשתינית וארגון הטרור החמאס ביהודה ושומרון. בנוסף, העצרת מנציחה את מורשת צה"ל והוקרת זכרם ומורשתם של חללי צה"ל שנפלו במהלך המבצע, בהגנה על ארץ ישראל.

בעצרת שהתקיימה במעמד שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הרמטכ״ל בזמן המבצע, רב-אלוף (מיל׳) שאול מופז וחברי פורום המטה הכללי - נכחו משפחות שכולות, מפקדי צה"ל בזמן המבצע ומפקדי צה"ל כיום. 

"צה"ל הוכיח שניתן לנצח טרור בסביבה מורכבת של אזור בנוי ומאוכלס"

"מאפיין בולט שאפיין את התקופה של מבצע 'חומת מגן' הוא השינוי התמידי של המצב, וקצב השתנותו הגבוה", אמר רב הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי. "זו הייתה השתנות שגזרה על כל הדרגים להיות חדים, לזהות בזמן אמת את מרכיבה הייחודיים של המציאות, לזהות את המצב הבא ההולך ומתהווה, ולספק לו מענה הולם. רק גישה כזו תהפוך אותנו לרלוונטיים, תאפשר לנו להפתיע את האויב – במקום, בזמן ובשיטה, ותאפשר לנצח. צה"ל הוכיח שניתן לנצח טרור בסביבה מורכבת של אזור בנוי ומאוכלס תוך שמירה על ערכי צה"ל וערכים ככלל".

כוכבי התייחס לפיגועי הטרור הקטלניים מהימים האחרונים: "מבצע 'חומת מגן' לא הסתיים, פעילות חיילי צה"ל אשר מסכלת מדי יום טרור היא המשכו של המבצע, ועשרות המעצרים שמתרחשים מדי שבוע בשטחי אוגדת יהודה ושומרון, הם עדות למחויבות ולמאמץ צה"ל והשב"כ לביטחון מדינת ישראל. בדאבון הלב, במהלך השבוע החולף פגע בנו הטרור הרצחני, וגבה מחיר כבד. ליבנו עם משפחות הנרצחים. בשם צה"ל כולו אני שולח להן את תנחומיי ומאחל החלמה מהירה לכל הפצועים. צה"ל מרכז כרגע מאמץ מודיעיני, הגביר באופן ניכר את היקף הכוחות בהגנה, וערוך לכל מבצע, כדי להבטיח את ביטחון מדינת ישראל".

20 שנה לחומת מגן |

20 שנה לחומת מגן | צילום: דובר צה"ל


בדבריו אמר כוכבי כי בצה"ל זוכרים היטב את לקחי התקופה ומאמצים את רוח המוכנות וההשתנות, "מוכנות למלחמה בטווח הזמן המיידי שכוללת הגדלת מלאים, ביצוע אימונים רלוונטיים ושיפור מתמיד של התכניות המבצעיות. באותה נשימה, אנו מאמצים את הצורך להשתנות, ולבנות את הכוח הצבאי באופן שמותאם לאתגרי ההווה והעתיד, המחייבים שינוי והתחדשות". 

לסיום אמר הרמטכ"ל: "אני מצדיע ללוחמי הדור ההוא, לאנשי השב"כ, ולכל המפקדים. אני מרכין ראש בפני האזרחים שנהרגו ונפגעו, לחיילים שהלכו את הדרך עד סופה ולמשפחותיהם שנותרו חסרות וכואבות. משפחות רבות במדינה, חייבות לכם וליקירכם את חייהן, לכם ולכל אלו שחזרו מהמבצעים בריאים ושלמים. היקרים לכם הם עמוד התווך לרוחו של העם, לכוח עמידתו ולעוצמה של מדינת ישראל".