יום אחרי הפיגוע בחדרה: גנץ בעצרת לציון 20 שנים למבצע "חומת מגן"

העבר, ההווה והחשש מהעתיד: הערב התקיימה עצרת לציון 20 שנים למבצע חומת מגן, אליו יצאה ישראל בעקבות גל טרור חסר תקדים. בנאומו בעצרת התייחס שר הביטחון לפיגוע הטרור הרצחני שאירע אתמול בחדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/22 21:23 כה באדר ב'

יום אחרי הפיגוע בחדרה: גנץ בעצרת לציון 20 שנים למבצע "חומת מגן"
שר הביטחון הערב בעצרת, צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ נאם הערב (ב') בעצרת לציון 20 שנה למבצע חומת מגן בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, פורום מטכ"ל, שאול מופז, מי שהיה הרמטכ"ל בזמן חומת מגן ובכירים נוספים שלקחו חלק במבצע.

"אנחנו פועלים באופן ממוקד כדי לנטרל ולפגוע בכל כוונה להוציא פיגועים. 1,100 הכדורים שנשאו המחבלים אתמול בחדרה – הם 1,100 תזכורות מהדהדות לצורך המתמיד שלנו לעמוד על המשמר, ולכך שפעילות הביטחון מול מבקשי רעתנו לעולם לא נפסקת", אמר שר הביטחון. בנאומו בהתייחס לפיגוע הטרור שהתרחש אמש בחדרה.

גנץ הוסיף ואמר כי "כמו בחומת מגן, מול אידיאולוגיה של טרור, שנאה, וקנאות דתית שמציבים דעא"ש וארגוני טרור כמו החמאס והג'יהאד האיסלאמי, אנו מציבים אידאולוגיה ציונית של נחישות, ושל חוסן חברתי. מול השראה של הרג ולקיחת חיי אדם – אנחנו נשרה ביטחון ועוצמה, ומעשינו יחזירו את תחושת הביטחון לרחובות ישראל. מי שינסה לשבור אותנו, את החברה הישראלית – ישבר, יתפרק ויכשל. הוא יגלה שלא רק חומת מגן יש לנו, אלא קיר ברזל, שמתוכו תמיד ננצח"

גנץ, כוכבי ומופז, הערב בעצרת

גנץ, כוכבי ומופז, הערב בעצרת | צילום: דובר צה"ל

הערים הפלשתיניות הפכו לקני טרור

בהתייחס למבצע עצמו, אליו יצאה ישראל לאחר גל טרור בלתי פוסק ששיאו בפיגוע במלון פארק בנתניה בליל הסדר 2002, אמר בני גנץ כי חומת מגן היה הפעם הראשונה מאז הסכמי אוסלו שמדינת ישראל נכנסה באופן מאסיבי אל לב הערים הפלשתיניות על-מנת לשלוט בהן מבצעית ולחסל את תאי הטרור בהן. 

"צה"ל פגע בראשי ופעילי הטרור, והחזרנו את הביטחון לרחובות ישראל בנועזות וביצירתיות. צה"ל בראשות הרמטכ"ל, שאול מופז, ידע להגדיר את היעד ולבצע. זה קרה קודם כל בזכות האנשים – בראשם הלוחמים, בסדיר ובמילואים שבאומץ ובנחישות הביאו את השקט. ביניהם גם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי שהיה מח"ט הצנחנים במבצע, והמפקדים הנוספים שנמצאים פה. על מורשתם, ועל גבורתם של הלוחמים בשטח – נבנה ביטחוננו."