פנתה ליועמ"ש: שקד בוחנת שלילת אזרחות מפעילי דאעש אזרחי ישראל

כצעד נוסף במלחמה בטרור הרצחני, שרת הפנים בודקת אפשרות לפיה תישלל אזרחות מפעילי דאעש ישראלים | השרה ביקשה מראש השב"כ לבחון האם יש פעילי דעאש בישראל להם ניתן לשלול את אזרחותם הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/22 21:21 כה באדר ב'

פנתה ליועמ"ש: שקד בוחנת שלילת אזרחות מפעילי דאעש אזרחי ישראל
פעילי דאעש | אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בעקבות הפיגוע הקטלני אמש בחדרה, בו נרצחו שני לוחמי מג"ב בידי מחבלים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטרור "דאעש", שרת הפנים איילת שקד בוחנת אפשרות לשלול אזרחות מפעילי דאעש בעלי אזרחות ישראלית, כך דיווחה הערב (ב') העיתונאית דפנה ליאל.

מהדיווח עולה כי שקד פנתה ליועמ"ש גלי בהרב מיארה בנוגע לעשרה פעילים ששוהים בסוריה וביקשה לקדם את שלילת אזרחותם הישראלית. במקביל ביקשה שקד מראש השב"כ רונן בר, לבחון אם יש פעילי דעאש בישראל שעומדים בקריטריונים המאפשרים את שלילת אזרחותם על סמך הפרת אמונים ובכלל זה חברות בארגון טרור.

על פי חוק אין אפשרות לשלול אזרחות מאדם אם המהלך יגרום לו להישאר חסר כל אזרחות ולכן ייתכן שהשרה שקד תצטרך לתת תושבות לאותם משוללי אזרחות. 

על הפרק: מעצרים מנהליים

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה, אימאן אגבאריה ואברהים אגבאריה, תיעדו את עצמם מתפללים על רקע דגל ארגון דאעש לפני שביצעו את הרצח. אברהים הואשם בעבר שניסה להצטרף לדאעש בשנת 2016. הוא נעצר בטורקיה לאחר שניסה להגיע לסוריה כדי להצטרף לשורות ארגון הטרור. נזכיר כי גם המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע תמך בדאעש ואף ריצה עונש מאסר בגין תמיכה זו. 

בעקבות הפיגוע והזיהוי של המחבלים כפעילי טרור של דאעש, בימים הקרובים צפויים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל צפויים להרחיב את גל המעצרים של תומכי ארגון הטרור בישראל, זאת מחשש לפיגועי השראה נוספים על-ידי פעילים בסתר שקיבלו עידוד מתוצאות הפיגועים בחדרה ובאר שבע. חלק מהמעצרים צפויים להיות מנהליים - מעצרים ללא ראיות מוחלטות. 



(מחסומי משטרה לאחר הפיגוע)