"יכולות שרואים רק בסרטים": בנט וכוכבי ביקרו בבסיסי זרוע הים בעתלית ובחיפה

ראש הממשלה והרמטכ"ל ביקרו בבסיסי חיל הים בחיפה ובעתלית וקיבלו סקירה מאלוף חיל הים דוד סער סלמה. "בתקופה האחרונה אנחנו רואים עלייה באיומים בזירה הימית, בנתיבי השיט ובנתיבי המסחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/22 18:57 ז באדר א'

"יכולות שרואים רק בסרטים": בנט וכוכבי ביקרו בבסיסי זרוע הים בעתלית ובחיפה
בנט בביקור, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר היום בבסיס זרוע הים בחיפה ובבסיס שייטת 13 בעתלית, יחד עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ומפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה. ראש הממשלה קיבל סקירה מקיפה אודות הפעילות המבצעית בזירה הימית ממפקד זרוע הי םובהמשך סייר בשייטת הצוללות ובשייטת ספינות הטילים.

כמו כן, ביקרו רה"מ, הרמטכ"ל ומפקד זרוע הים בספינת אח"י מגן מדגם סער 6, בה קיבלו סקירה ממפקד שייטת ספינות הטילים, אל"מ ארז בן ציון, על משימות השייטת במערכה שבין המלחמות וההגנה על המים הכלכליים. עוד שוחח רה"מ עם מספר לוחמים ולוחמות המשרתים בספינה.

לאחר מכן, ביקר ראש הממשלה בבסיס שייטת 13 בעתלית, ממנו הפליג לספינה מבצעית בלב ים, צפה בתצוגת יכולות של שייטת 13 ושוחח עם מפקדי ולוחמי היחידה. מדברי בנט: "נהדר להיות פה היום עם חיל הים, כאן בחיפה, בצוללות ובספינות הטילים. אני רוצה לומר שאת היכולות המבצעיות שראיתי היום רואים רק בסרטים. 

אני שמח שהממשלה בראשותי סיכמה וחתמה על הסכם לרכש של צוללות, רכש אסטרטגי שישמש את ביטחון ישראל שנים קדימה. בתקופה האחרונה אנחנו רואים עלייה באיומים בזירה הימית, בנתיבי השיט ובנתיבי המסחר. אני רואה בזה בהחלט אתגר, וצריך לדעת שהיעד הוא מדינת ישראל, אבל לא רק. לכן, אני שמח במיוחד על שיתוף הפעולה האסטרטגי שהולך ונרקם, גם עם ארה"ב בתרגילים ימיים משותפים וגם עם ידידות אחרות באיזור. 

אני רוצה להודות לך, מפקד חיל הים, למפקדים והמפקדות, ללוחמים והלוחמות שאני פוגש פה במהלך היום, על העבודה הקשה 24 שעות ביממה. יש לכם את המדים הכי יפים בצה"ל, ויש לכם את המשימה הקריטית לשימור ביטחון מדינת ישראל".