בדואים ניסו לדרוס חיילי צה"ל - מפקד בכוח ירה לעבר גלגלי הרכב

לוחמי צה"ל זיהו רכב חשוד שהתקרב אליהם בזמן אימון, וביצעו ירי באוויר. בזמן בריחת הרכב החשוד, האיץ הנהג אל עבר לוחם צה"ל שעמד בסמוך לנקודה ומפקד בכוח ירה לעבר גלגלי הרכב. דובר צה"ל: "האירוע הועבר לטיפול משטרת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/01/22 08:09 כד בשבט התשפב

בדואים ניסו לדרוס חיילי צה"ל - מפקד בכוח ירה לעבר גלגלי הרכב
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

תקרית לא רגילה בדרום. במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי), לוחמי צה"ל זיהו רכב חשוד שהתקרב לעבר מחסום בשטח אימונים צבאי באזור ערד. מפקד הכוח חתר למגע ופתח בירי לאוויר ובכך הצליח לעצור את החשודים הבדואים. בעת שתוחקרו בנקודה, ניסו החשודים להימלט.

בזמן המנוסה נהג הרכב החשוד האיץ אל עבר לוחם צה"ל שעמד בסמוך לנקודה ובתגובה לכך, מפקד בכוח פגע באמצעות ירי בגלגלי הרכב. נהג הרכב עם יושביו הצליחו להימלט.  מדובר צה"ל נמסר: "האירוע הועבר לטיפול משטרת ישראל".

"לחיילי צה״ל חייבת להיות אפשרות להגן על עצמם - ועלינו"

נזכיר כי בחודש נובמבר האחרון ערכו בצה"ל שינוי בהוראות הפתיחה באש. הנהלים שונו כך שכבר מספר חודשים ניתן לירות בגנבי תחמושת ואמצעי לחימה מבסיסים צבאיים. על פי הפרסום ב"כאן חדשות", מדובר בשינוי של פקודות ונוהלי הפתיחה באש, שנערכו לנוכח השיקולים המבצעיים והביקורת הציבורית ועברו את אישור הרמטכ"ל אביב כוכבי והייעוץ המשפטי בצה"ל.

אחרי שנים של ביקורת ותלונות מצד לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים, בצה"ל החליטו להגיב לגניבות אמצעי הלחימה והתחמושת מהבסיסים ושטחי האש וקבעו כי מעתה נהלי הפתיחה באש יאפשרו להם לירות בגנבים. עד אז ההוראות אסרו על החיילים לפתוח באש גם במקרה שהגניבה בוצעה למול עיניהם.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למהלך, ואמר: "מברך את צה״ל על שינוי חשוב בנהלי הפתיחה באש. לחיילי צה״ל חייבת להיות אפשרות להגן על עצמם - ועלינו. ממשיכים להילחם בפשיעה ולהחזיר את הביטחון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן