ניסוי נוסף במערכת חץ 3: צפו בשיגור המוצלח

חדשות טובות הבוקר במשרד הביטחון שם השלימו בהצלחה ניסוי במערכת הנשק 'חץ 3', המיועד ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה | הרמטכ"ל כוכבי: "מענה לאיומים המפתחים בזירה האזורית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/01/22 15:53 טז בשבט התשפב

ניסוי נוסף במערכת חץ 3: צפו בשיגור המוצלח
שיגור חץ 3 הבוקר, צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) וצה"ל, השלימו היום (ג') ניסוי מוצלח במערכת הנשק 'חץ' ומיירט "חץ 3", המיועד ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית.

מערך המכ"מים המבצעי של מערכת ה'חץ' גילה את המטרה והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח את הנתונים וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון, שוגרו לעבר המטרה שני מיירטי 'חץ 3', אשר השלימו את משימתם בהצלחה.


הניסוי בטיל חץ 3

שר הביטחון גנץ אמר מייד אחרי הניסוי המוצלח: "אני מברך על הניסוי המוצלח וחסר התקדים שמצביע על העליונות הטכנולוגית של ישראל, שמובלת על-ידי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות. צעד אחר צעד, פיתוח אחר פיתוח, אנחנו שומרים על יכולתה של ישראל להגן על עצמה מול האיומים המתפתחים במרחב ומאפשרים לישראל את חופש הפעולה ההתקפי מול אויבנו, מתוך ההבנה שההגנה הטובה ביותר מאפשרת את ההתקפה האפקטיבית ביותר".

השיגור של חץ 3 הוכתר כהצלחה

השיגור של חץ 3 הוכתר כהצלחה צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

הרמטכ"ל כוכבי הוסיף: "צה"ל ומערכת הביטחון רואים חשיבות גדולה בשדרוג ובשיפור יכולות ההגנה אווירית כל העת. הניסוי שבוצע הבוקר, הוא מרכיב נוסף ביכולת שלנו לתת מענה לאיומים המפתחים בזירה האזורית כחלק ממימוש התוכנית הרב שנתית של צה"ל. השילוב המוצלח בין לוחמי ההגנה האווירית לטכנולוגיה ישראלית מתקדמת כחול-לבן מביאים יכולת הגנה רב שכבתית מהטובות בעולם".

שיתוף פעולה בין ישראל לארצות הברית

שיתוף פעולה בין ישראל לארצות הברית צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון