תיעוד מזעזע: כך הותקפו הלילה אוטובוסים סמוך לפסגת זאב

מחבלים יידו אבנים לעבר שני אוטובוסים בכביש 437 בין חיזמה לאדם, שני נהגים נפצעו באורח קל. לוחמי צה"ל עצרו עשרות מחבלים בכפר הסמוך לפסגת זאב, אך הפיגועים נמשכים | ארגון נהגי האוטובוסים בישראל: "אין גבול שלא נחצה כבר. דם הנהגים והנוסעים הפקר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/22 08:31 כט בטבת התשפב

תיעוד מזעזע: כך הותקפו הלילה אוטובוסים סמוך לפסגת זאב
פגיעה באוטובוס, ארכיון, צילום: ביטחון אדם

עשרות פיגועי אבנים נרשמו בשבועות האחרונים בכביש 437 בין חיזמה לאדם, הכביש המוביל ליישובי בנימין. אמש (ש') נרגמו שני אוטובוסים, ושני נהגים נפצעו באורח קל. נהג אחד האוטובוסים שנפגעו בקו 145 של אגד, אמר: "זורקי האבנים שינו את השיטה והם זורקים אבנים מרכבים חולפים. בא רכב ממול והעיף לבנה בשמשה. רואים את צורת הלבנה בשמשה. אף אחד לא נפצע רק אני נשרטתי".

בארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית קראו למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון הפנים להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול. "אין גבול שלא נחצה כבר. דם הנהגים והנוסעים הפקר. הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תרתיע ותוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. רשויות החוק חייבות לפעול ויפה שעה אחת קודם. האוטובוסים מהווים סמל שלטון ולכן תוקפים אותם והנהגים והנוסעים משלמים מחיר כבד".

צה"ל עצר עשרות מחבלים - הפיגועים נמשכים"

"בשבועות האחרונים ראינו עלייה משמעותית בטרור העממי שיוצא מתוך הכפר", הצהיר מח"ט בנימין, אל"ם אליאב אלבז, "אנחנו רואים ניסיונות חוזרים לפגוע באוטובוסים בצירים המרכזיים ולסכן את הנוסעים". 

ביום רביעי האחרון, בשעות הלילה, נשלחו אל הכפר יותר מ-250 לוחמי קומנדו מכוחות מילואים וסדירים. "יחד עם השב"כ, אספנו את הדמויות הבולטות ובנינו תכנית פעולה מקיפה שתרעיד את האדמה מתחת לרגליים של הטרור בכפר", הסבירה קצינת מודיעין.

"יש פה אתגר גדול בלהכניס מאות לוחמים במקביל, והיינו צריכים לעשות התאמות גדולות כדי שלא יקרו תקריות מצערות", הבהיר גורם בחטיבה, "לכן, למי שמסתכל על הפעילות ממבט על - יש אחריות גדולה".

למרות הפעילות הצבאית, מסוף השבוע שעבר נרשמו לפחות שלושה פיגועי אבנים נוספים סמוך לכפר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן