בפעם הראשונה בהיסטוריה: טייסת תפקד על בית הספר לטיסה של חיל האוויר

בחיל האוויר מתחדשים במפקדת טייסת ראשונה לבית הספר לטיסה של החיל. רס"ן י' התגייסה בשנת 2010 ובמהלך שירותה ביצעה מספר תפקידים מבצעיים, ביניהם נווטת הקרב הראשונה ששירתה כסגנית מפקד טייסת קרב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/11/21 16:17 כא בכסלו התשפב

בפעם הראשונה בהיסטוריה: טייסת תפקד על בית הספר לטיסה של חיל האוויר
רס"ן י', צילום: יששכר רואס

רס"ן י' מונתה אמש (ה') למפקדת טייסת נווטי הקרב הראשונה בבית הספר לטיסה של חיל האוויר. י' התגייסה בשנת 2010 לקורס טיס 165 וסיימה אותו בתפקיד נווטת קרב. בהמשך שירותה, ביצעה רס"ן י' מספר תפקידים מבצעיים, ביניהם נווטת הקרב הראשונה ששירתה כסגנית מפקד טייסת קרב. 

רס"ן י' היא האישה הראשונה אשר מונתה לתפקיד מפקדת טייסת בבית הספר לטיסה, והיא עתידה לפקד על טייסת נווטי קרב בשלב המתקדם בקורס טיס בבית הספר לטיסה. במסגרת תפקידה תהיה שותפה להכשרת דור צוותי האוויר הבא של חיל האוויר. 

בית הספר לטיסה בבסיס חצרים השוכן ליד באר שבע, אמון על הכשרת צוותי האוויר בחיל, בקורס הטיס שאורך שלוש שנים - הארוך ביותר בצה"ל. הקורס מחולק למספר שלבים, בסופם מחלקים את החניכים לארבע מגמות: מגמת קרב, נווטי קרב, מסוקים ותובלה. בסוף קורס הטיס המסיימים יזכו לענוד את סיכת הטיס היוקרתית וכמובן את דרגות הסגן המובטחות.

החניכות והחניכים בקורס נדרשים לשילוב ייחודי של יכולות פיקוד עם יכולות לחימה וכישורים טכניים ברמה גבוהה. השירות כאיש או אשת צוות אוויר כולל הפעלת כלי-הטיס עצמו והפעלת כלל המערכות הטכנולוגיות שמרכיבות אותו. המיון לקורס הטיס הוא אחד מהמיונים הקפדניים והארוכים בצה"ל, כף מוודאים כי את דרכם בבית הספר לטיסה יחלו רק המועמדים הטובים והמתאימים ביותר.


(חיל האוויר)