פרשת המרגל בביתו של גנץ | בשב"כ מודים: נכשלנו

בשירות הביטחון הכללי מודים כי תהליך קליטתו של עומרי גורן שנאשם בכך שהציע להעביר מידע לנציג קבוצת האקרים המזוהה עם איראן, לא היה תקין: "היה צריך להיות מאותר עוד קודם לכן" | יו"ר ועדת חוץ וביטחון: "לתת לשב"כ את הזמן הנדרש לתחקיר מעמיק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/11/21 22:20 יד בכסלו התשפב

פרשת המרגל בביתו של גנץ | בשב"כ מודים: נכשלנו
גנץ ובן ברק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשירות הביטחון הכללי הודו הערב (ה') כי היה כשל בקליטתו של עומרי גורן, שמוקדם יותר היום הותר לפרסום כי נאשם בכך שהציע לנציג קבוצת ההאקרים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של שר הביטחון בני גנץ.

לגורן בן ה-37 מלוד, עבר פלילי עשיר הכולל חמש הרשעות ו-14 תיקים במשטרה בשנים 2013-2002, בין השאר בגין שני אירועי שוד בנק, פריצה לבתים, גניבה ועוד. הוא נדון לארבעה מאסרים, האחרון שבהם בגין שוד, היה במשך ארבע שנים. "בתהליך שבוצע היה כשל בעבודת הפרט, שהיה צריך להיות מאותר עוד קודם לכן ולא לאפשר לאדם כזה לעבוד בסביבתו הקרובה של שר הביטחון", אמרו בשב"כ ל"מעריב".

על פי הפרסום, הגורמים ציינו כי לאור המחדל מתבצעת בחינה מחדש של תהליכי האבחון הביטחוני סביב בעלי תפקידים הקרובים לאישים מאובטחים. עוד מסרו הגורמים כי כבר הופקו לקחים לביצוע. על הפרק: גיבוש נוהלים חדשים ושיטת עבודה חדשה. 

בן גביר: "מי שהתרשל צריך לתת על כך דין וחשבון"

חבר הכנסת איתמר בן גביר דרש הערב מוועדת חוץ וביטחון בראשות רם בן ברק, לקיים דיון דחוף ב"מחדל העסקתו של עבריין מורשע" בביתו של שר הביטחון. בן ברק השיב לבן גביר כי הוועדה תקיים דיון ותדרוש מהשב"כ את המסקנות המתבקשות. בן ברק הוסיף כי השב"כ, כבר מגבש נהלים חדשים כדי לתת מענה לאיומים פוטנציאליים, וכי הוא רואה את המקרה בחומרה רבה. יחד עם זאת הדגיש בן ברק שבכוונתו לקיים הדיון רק אחרי חקירת השב"כ. 

בן ברק הוסיף כי בכוונתו לזמן את נציגי השב"כ על מנת להציג בפני הוועדה את מסקנות התחקיר שמבוצע כעת לכשיסתיים. "כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אני רואה מקרה זה בחומרה רבה מאוד ובכוונתי לתת לשירות הביטחון את הזמן הנדרש על מנת לבצע תחקיר מעמיק ולאחר מכן לזמן את גורמי שירות הביטחון הכללי להציג את מסקנות התחקיר בפני הוועדה על מנת שמקרים כאלו לא ישנו בעתיד", כתב.

בן גביר מסר בתגובה לדבריו של בן ברק: "הדיון בוועדה היה צריך להתקיים עוד היום ולא לתת לשב"כ לחקור את עצמו. מדובר בביטחון המדינה ומי שהתרשל צריך לתת על כך דין וחשבון".

צילום: ללא