משפחתו של בראל חדריה שמואלי לרמטכ"ל: נפנה לבג"ץ

חודשיים וחצי לאחר שנפל בגבול עזה, משפחתו של לוחם משמר הגבול מאיימת לפנות לבג"ץ במידה ולא תקבל את התחקיר על מותו. המשפחה דרשה את התחקיר עד ל-20 בנובמבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 12:58 ז בכסלו התשפב

משפחתו של בראל חדריה שמואלי לרמטכ"ל: נפנה לבג"ץ
בראל שמואלי ז"ל , צילום: דובר צה"ל Abed Rahim Khatib/Flash90

בלשכת הרמטכ"ל אביב כוכבי התקבל לאחרונה מכתב זועם ממשפחתו של בראל חדריה שמואלי ז"ל, לוחם מג"ב, שנפל באירוע ההתפרעות בגדר ברצועת עזה באוגוסט האחרון. האירוע גרר איתו תגובות קשות ועורר סערות לא מעטות. המשפחה שלחה את המכתב לרמטכ"ל, למזכירו הצבאי של ראש הממשלה ולפרקליטה הצבאית הראשית. במכתב, שנשלח באמצעות עורך הדין רן כהן רוכברגר, צוין כי מדובר בפעם השלישית שבה פונה המשפחה לצבא בדרישה לקבל תשובות.

המכתב מעלה טענות קשות כלפי הגורמים המעורבים: "בחלוף 70 ימים מהאירוע, ובתום חודשיים מפטירתו מפצעיו של בר-אל - שהם זמן רב מאוד ובלתי סביר בנסיבות - חוזרת המשפחה על בקשתה לקבל את אלה", ועוד נכתב בו כי היא דורשת "תשובה עניינית, מפורטת ומנומקת לבקשה שתוקם ועדת חקירה צבאית אובייקטיבית מחוץ לשרשרת הפיקוד. מענה לכל השאלות הנוקבות ביחס למהלך אותו אירוע נורא, והמחדלים בהיערכות המקדימה לו", כך פורסם היום (ה') בישראל היום. עורך הדין של המשפחה מאיים כי במידה והמשפחה לא תקבל את מבוקשה היא תפנה לבג"ץ, בצער רב.

בתשובה שהתקבלה מלשכת הרמטכ"ל עליה חתום עוזר הרמטכ"ל, אל"מ אייל כהן, נכתב כי "כפי שכבר פורסם ונמסר למשפחה, מהממצאים הראשוניים עולה כי נוהל הקרב וההיערכות המבצעית להתפרעויות האלימות בוצעו באופן יסודי ומקיף. לא נמצא כל פער ביחס לכללי הפתיחה באש, והם לא שונו בשום שלב לפני האירוע או במהלכו. צה"ל פועל לגבש את סיכום עיקרי התחקיר. אנו מצרים על הזמן שחלף מפניותיך הקודמות, אך נבקש לציין כי גיבוש המענה כמפורט לעיל עודנו בעיצומו".

בנט עם משפחת שמואלי

בנט עם משפחת שמואלי צילום: קובי גדעון/ לע"מ

לאחרונה התקיימה פגישה בין ראש הממשלה בנט לאימו ואחותו של בראל. הפגישה הייתה ברוח טובה וניצה שמואלי, אמו, אמרה בסיומה: "ראש הממשלה קיבל אותנו בחום רב, בכה איתנו, הבין את הכאב העצום שלנו ואת החור שנפער לנו בלב מאז שבראל לא איתנו". בהתייחסות לסערה שליוותה את נפילתו של בראל והמקרה המצער בו בנט שכח את שמו של בראל, אמרה שמואלי כי "מבחינתי, כל מה שנאמר בעבר היה מתוך סערת רגשות והאבל הכבד. השארנו מאחורינו את כל המשקעים".