חברי קונגרס התנגדו, המענק האמריקאי לכיפת ברזל בסכנה

לא פחות ממיליארד דולר התכוונו האמריקאים להעביר לישראל על מנת שתוכל לחדש את מלאי טילי היירוט של מערכת כיפת ברזל, אבל בעקבות לחץ של חברי קונגרס דמוקרטים פרוגרסבים הסעיף הוסר מהתקציב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/09/21 22:19 טו בתשרי התשפב

חברי קונגרס התנגדו, המענק האמריקאי לכיפת ברזל בסכנה
צילום: פלאש 90

אחרי לחץ רב של חברי קונגרס פרוגרסיבים שאיימו להצביע נגד התקציב סעיף סיוע מיוחד לישראל הוסר מהתקציב האמריקאי. מדובר בכמיליארד דולר שיועדו לעבור לישראל על מנת לרכוש מלאי חדש של טילי ירוט למערכת כיפת ברזל שהייתה פעילה מאוד בימי שומר החומות.

ב"פוליטיקו" האמריקי דווח היום (ג'), כי הסעיף הוסר שעות ספורות לפני ההצבעה על החוק, בישראל מקווים כי הסעיף יועבר בכל זאת בכחלק מתקציב הביטחון עליו יצביעו רק בעוד מספר שבועות. ג'וש גוטהיימר, אחד מחברי הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, תקף את ההחלטה להסיר את הסעיף מהתקציב. "כיפת ברזל מגנה על אזרחים תמימים בישראל מפני התקפות טרור וכמה מעמיתיי חסמו כעת את המימון שלה", צייץ גוטהיימר בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "עלינו לעמוד לצד בעלת בריתנו ההיסטורית - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

כזכור, בתום 11 ימי הלחימה של מבצע "שומר החומות" דיבר נשיא אהר"ב ג'ו ביידן על הדיונים סביב הגעה לרגיעה בין הצדדים ועל מחויבות לסייע לישראל, כמו כן אמר "בירכתי את נתניהו על הפסקת האש והדגשתי שארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול ירי הטילים מצד חמאס". ביידן הוסיף ואמר כי ארצות הברית תתמוך בישראל בכל הנוגע למלאי טילי היירוט. 

ח"כ שמחה רוטמן מיהר לתקוף את ממשלת בנט בעקבות הפרסום, "אחרי ההתרפסות מול שבדיה, עוד הישג בולט של מדיניות החוץ האחרת. תושבי הדרום והעוטף יופקרו בלי כיפת ברזל", כתב רוטמן. "כנראה שלזה בנט התכוון במדיניות "אפס הפתעות". במקום מיליארד דולר אנחנו מקבלים אפס, וזה מפתיע. אין ספק: מדיניות חוץ אחרת", הוסיף.


(כיפת ברזל בפעולה).