לראשונה: כיפת ברזל מיירטת טילי שיוט | צפו בתיעוד

במסר ברור לאיראן, משרד הביטחון מפרסם את סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק "שרביט קסמים" שמיירט טילי שיוט בהצלחה. גנץ: "מדובר במערך מהמתקדמים בעולם, שמעניק הגנה מפני איומים קרובים ורחוקים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/12/20 14:40 כט בכסלו התשפא

לראשונה: כיפת ברזל מיירטת טילי שיוט | צפו בתיעוד
מתוך הניסוי ב"שרביט קסמים", צילום: משרד הביטחון

מינהלת "חומה" במפא"ת, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק "שרביט קסמים" ("קלע דוד"), אל מול איומים המדמים טילי שיוט וטילים בליסטיים. הניסויים בוצעו בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים במרכז הארץ, בהשתתפות חיל האוויר וזרוע הים.

במסגרת הסדרה הודגמו בהצלחה גם יכולותיה של ״כיפת ברזל" ליירט טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים ומגוון איומים, והוכחה יכולת קישוריות רב-שכבתית של כלל מערכות ההגנה מטילים. הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיימים ועתידיים בזירה.

צילום: משרד הביטחון

גנץ: "בפעם הראשונה, ביצענו בהצלחה ניסוי ביירוט משולב של מערכת ההגנה המשולבת של ישראל. מדובר במערך מהמתקדמים בעולם, שמעניק הגנה מפני איומים קרובים ורחוקים. אני מודה לגורמי המקצוע במשרד הביטחון, לרפאל, ולשותפינו בארה״ב. בזכותכם לישראל יש מרחב תמרון מול זירות רבות ומגוונות.