בני גנץ בערב הזיכרון לרוני דניאל: "הצהרת ביידן על איראן חשובה ביותר"

שר הביטחון בני גנץ הגיע לערב זיכרון לפרשן הצבאי והחמיא לנשיא ארצות הברית | גנץ התייחס לסערת הפנסיות הצבאיות וספד לרוני דניאל: "איש של אנשים, שדיבר למענם מדם ליבו, עד אשר נדם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/08/21 20:32 כא באלול התשפא

בני גנץ בערב הזיכרון לרוני דניאל: "הצהרת ביידן על איראן חשובה ביותר"
בני גנץ בערב הזיכרון, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, נאם הערב באירוע לזכרו של רוני דניאל ז"ל במלאות 30 למותו, בתיאטרון גבעתיים. גנץ הגיע לחלוק כבוד בערב זיכרון מיוחד שנערך לזכר הפרשן הצבאי. גנץ חשף קשר הדוק עם הפרשן: "הוא דיבר בכעס על הדרך שבה מדברים עליי".

בתחילת דבריו התייחס גנץ לפגישה בין ביידן לבנט: "יש להניח שאם היה פה היום, רוני היה מרוצה מאמירתו של הנשיא ביידן, שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, ושאם המהלכים הדיפלומטים יכשלו, נפנה לאפיקים אחרים. אמירה חשובה ביותר שיש בה מסר ברור, ומזכירה לנו שאיראן אינה בעיה ישראלית אלא קודם כל איום על המזרח התיכון והעולם כולו. 

בהקשר הזה, חשוב מאוד שהעולם כולו יתגייס למשימה לפני שיהיה מאוחר מדי, משום שהסכנה הגדולה היא שאיראן גרעינית לא רק תאיים על ישראל ותגביר את התוקפנות שלה באזור- אלא גם תוביל למירוץ חימוש אזורי שיסכן מדינות רבות, ועשוי בעתיד גם לשים כלי נשק מתקדמים בידיים בלתי יציבות, בלתי אחריות ובידי משטרים שנשלטים על ידי טרוריסטים".

גנץ התייחס לנושא משרתי הקבע הפנסיות הגבוהות שאושרו בממשלה, ואמר: "בימים כאלה, מבלי כמובן להיכנס לסוגיות עצמן, אני חושב מה היה אומר רוני בערב שישי על הסגנון של כמה מהמבקרים של אנשי הקבע. פעם אמר רוני: ״משרת זה אחד שהיום אומרים לו תעבור לבאר שבע. כאשר רוצים לתגבר רופאים מבאר שבע, מפצים את הרופא שעבר בחצי מיליון שקלים. משרת בצבא, אומרים לו אחרת״. כך היטיב להבין את המציאות שאותה לא רואים בטבלאות האקסל. גם אם יש מחלוקות, עלינו לנהל אותן באופן ענייני, תוך כבוד לערך השירות, ולחברה הישראלית כולה שלה אנו מחויבים. כבוד שכולם, גם אלו שיש להם ביקורת ראוי שיקפידו עליו".

לסיום ספד גנץ לרוני דניאל ואמר: "רוני היה קודם כל איש של אנשים, שדיבר למענם מדם ליבו, עד אשר נדם. במפגשנו האחרון, שבועות ספורים לפני מותו נכנס רוני כרוח סערה, עם הסנדלים וחולצה שאולי שמר מקורס מג"דים, ואמר לי: "עזוב אותי רגע מנושאי ביטחון וצבא, בני – מה רוצים ממך?" כמו אח גדול, הוא דיבר בכעס על הדרך שבה מדברים עליי כאילו מישהו פגע בו אישית. ביקש שלא אפגע מ"החנטרישים".


(רוני דניאל, הריאיון האחרון).

כבן להתיישבות העובדת, כמוני, שאל מה קורה עם החקלאות ואיך תטופל בממשלה החדשה. ובסוף הגענו כמובן ודיברנו על ביטחון. כי רוני, היה קודם בן אדם ורק אחר כך פרשן. עיתונאי שאכפת לו קודם כל מהמדינה ורק אחר כך מהסיפור הבא. תודה על הכל, רוני. אני כבר מתגעגע. כולנו מתגעגעים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן