הפרשן רוני דניאל הובא למנוחות: "קול של שפיות"

העיתונאי הוותיק של חברת החדשות הובא למנוחות בבית העלמין בתל אביב, בלוויה עמוסת משתתפים. "כשראה איך פוגעים בערכים שהיו יקרים ללבו, לא עניין אותו מה יגידו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/21 16:56 כ באב התשפא

הפרשן רוני דניאל הובא למנוחות: "קול של שפיות"
רוני דניאל, צילום: Flash90

בבית העלמין קריית שאול בתל אביב נערך היום (ה') מסע הלוויה של עיתונאי חדשות 12 רוני דניאל, אשר הלך לעולמו לפני שלושה ימים במפתיע בגיל 73. 

בני משפחה, קולגות, בכירים, הרמטכ"ל אביב כוכבי וחברים רבים הגיעו ללוות את דניאל בדרכו האחרונה. שר הביטחון בני גנץ ספד לו ואמר: "כבר לא מייצרים אנשים כמו רוני. ניסיתי להיזכר מתי פגשתי אותו בפעם הראשונה ולא הצלחתי. נראה שהוא תמיד היה שם. אנחנו כולנו כאן לא רק כי רוני הביא סיפורים, והוא הביא הרבה כאלו. אנחנו כאן כי רוני היה העיתונאי הכי צבר שיש. והצבריות הזאת שלו דקרה דרך המסך את הלבבות של כולנו, וגרמה לנו בצבא ובמערכת הפוליטית לא רק לדבר אליו, אלא גם להקשיב לו".

"כשראה איך פוגעים בערכים שהיו יקרים ללבו, לא עניין אותו מה יגידו, ואם היה צריך הוא היה פשוט עולה על טרקטור וחורש את המסך כמו בשדה. וכשכאב לו, ולדעתי כאב לא מעט מבעד לקוצים, הוא דיבר, הוא עשה. תודה בשם אזרחי ישראל על עיתונות אכפתית, תודה שהיית שם כל הזמן", אמר גנץ.

המגישה הקבועה של המהדורה המרכזית של חברת החדשות, יונית לוי, נפרדה ממנו בדמעות. "רוני חבר יקר שלי, בשיחה האחרונה שניהלנו בשבוע שעבר אמרת שאתה קצת עייף. חזרת מהשטח מאוחר. אחרי שהצלחת להירדם העירה אותך ידיעה באמצע הלילה. ביקשתי שתוריד את הרגל מהגז ותנוח, הזכרתי שיש מאחוריך עוד הרבה כתבים, שאתה לא חייב לעשות הכול, להיות בשטח תמיד. שנינו ידענו שזו שיחה מיותרת כמו מאות לפניה. הרי לא תעצור אף פעם. והנה עצרת. ואנחנו המומים".

"גם הצופים בבית הרגישו שהם בידיים בטוחות", המשיכה לוי, "כשרוני דיבר הקשיבו לו, הבינו שהוא דואג למדינה ולא לעצמו, אכפת לו מהמדינה. קול של שפיות בעולם שהולך ומשתגע. קול המוסר וההגיון, גם אם לפעמים הרגיש צורך לצעוק שישמעו. אפשר היה להסכים או לא, אבל היה ברור שדיבר מדם לבו. אמת פשוטה, שהולכת עם סנדלים וחולצות ג'ינס מספיק שנים כדי שיחזרו שוב לאופנה. רוני היה אולי הקונצנזוס האחרון. היה כוכב שלא התעניין בכוכבות. התעניין באנשים ואהב לעבוד. לא משנה מי אתה - אם אתה חרוץ, יודע לצחוק על עצמך, לשאוף עשן סיגריות, לטעום מדי פעם לוף ולא להגיד מילה רעה על הפועל תל אביב, רוני היה איתך".

גם אמנון אברמוביץ' נשא הספד וסיפר: "ערב אחד בצוק איתן הוא שידר מגבול עזה ואני מתל אביב. ימר ת"א חילץ אותי מהמפגינים הפורעים. הוא טלפן ואמר 'אם הייתי לידך הייתי מורח אותם על הכביש. אבל מה בדיוק אמרת שהרגיז אותם?'. אמרתי שצריך לסיים את המלחמה כי בכל מקרה היא תסתיים. הוא אמר 'אם כך, הם צודקים." 

רוני דניאל נולד בבגדאד שנה לפני קום המדינה, בשנת 1947. עלה לארץ בגיל שלוש וגדל בקיבוץ מעוז חיים. באוקטובר 1965 התגייס לצה"ל לגדוד 906 של הנח"ל. עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. במלחמת ששת הימים לחם בקרב אום-כתף בחזית המצרית, נפצע מרסיסים אך חזר לחזית. בשלהי שנות השישים היה למפקד פלוגה ולחם במלחמת ההתשה. במלחמת יום הכיפורים, זמן קצר לאחר שחרורו מצה"ל, נלווה ככתב קול ישראל לגדוד 51 במבצע קינוח. מאוחר יותר מונה על ידי יורם יאיר למפקד גדוד מילואים של גולני, בהמשך שירת כמג"ד בחטיבת הנגב וכסמח"ט במילואים. היה בעל דרגת סא"ל במילואים.