מיוחד: הראיון האחרון של רוני דניאל

לפני יומיים נפטר פרשן חדשות 12 רוני דניאל בפתאומיות, היום מתפרסם הראיון האחרון שנתן רוני בו סיפר על הקרבות בהם השתתף ועל אישיותו הלוחמנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/21 08:43 יט באב התשפא

מיוחד: הראיון האחרון של רוני דניאל
רוני דניאל, צילום: Flash90

רוני דניאל הלך לעולמו במפתיע לפני יומיים, הפרשן הצבאי של חדשות 12, רוני דניאל. במשך 28 שנים שימש בתפקיד והפך לסמל בכל הקשור לסיקור פעולות צה"ל, לפני זמן קצר הלך לעולמו בגיל 73 מדום לב. היום מתפרסם ריאיון מיוחד שנתן לפני מותו.

הראיון האחרון של רוני דניאל צולם לפני שבוע וחצי לגלי צה״ל. הוא התראיין במסגרת סדרת רשת של עידו קנר, בראיון סיפר רוני על אופיו המיוחד ואמר: "יש כאלה שאני חמוד אליהם ויש כאלה שפחות, אני בנאדם". על מלחמות ישראל בהן לחם ואותם שידר אמר רוני: "אל תחשבו שדרך הטלוויזיה אפשר להעביר את חוויית הלחימה". על הלחימה בה השתתף סיפר: "לא פחדתי בלחימה, לא חשבתי על זה בכלל, רק חשבתי שלא יפתחו רווחים בין הלוחמים. רק בסוף הלילה של הלחימה באום כתף אמרתי לעצמי וואלה אני חי, אף פעם לא עצרתי לחשוב מה עבר עלי בלילה של הלחימה, אולי אני מדחיק את זה".

על פוסט הטראומה שמלווה חלק מחיילי צה"ל אמר רוני: "חלק מהחיילים ממשיכים הלאה וחלק מהדהדים את מה שעברו במשך השנים. מי שהיה חייל שלי במשך השנים יש לי אחריות אליו לכל החיים, לו ולילדים שלו".



הפרשן שהיה ידוע בגישתו הלוחמנית אמר על מצבה הביטחוני של ישראל כי: "לצאת להילחם זה קורח, אין לנו לוקסוס להפסיד אף לא בלחימה אחת, אני מאוד מתלהב מהלוחמים הצעירים".

על הסרטון בו הוא נראה נשאר במקום בזמן אזעקת צבע אדום אמר רוני דניאל כי: "אני לא יכול להתכופף ולברוח, לכן לא הלכתי למקלט בצבע אדום. גם כשיצאנו מלבנון היה לי קשה כשזרקו עלינו אבנים".