הטרור נמשך: שתי שריפות פרצו בעוטף | פצועים בהפגנות אלימות על הגדר

בזמן שראש הממשלה בוושינגטון, תושבי הדרום ממשיכים לסבול מבלוני התבערה | ברצועת עזה חידשו הלילה את ההפגנות הליליות ועד כה מדווחים הפלשתינים על כ-4 פצועים אחד מתוכם באופן קשה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/08/21 20:57 כ באלול התשפא

הטרור נמשך: שתי שריפות פרצו בעוטף | פצועים בהפגנות אלימות על הגדר
בלוני תבערה בעוטף עזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

במהלך השבת חידשו העזתים את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל. עד כה דווח על שתי שריפות שפרצו כתוצאה מהשיגורים, כוחות הכיבוי פעלו למניעת ההתפשטות. לקראת הערב החלו התפרעויות אלימות על הגדר במסגרת יחידות התיזוז הלילי. צה"ל פועל בכוחות מתוגברים ומשיב בירי לעבר הפורעים שמשליכים מטענים ומבעירים אש.

בכבאות והצלה דיווחו על השריפות ואמרו כי: "בשעה וחצי האחרונות פעלו צוותי כבאות והצלה יחד עם צוות קק"ל בשתי שרפות קוצים בתחום המועצה האזורית אשכול. חוקר שרפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השרפות נגרמו מבלוני תבערה".

קצת אחרי השריפות החלו יחידות התיזוז הלילי להפגין סמוך למעבר קרני. יחידות הבלונים ויחידת התיזוז הלילי העבירו לישראל היום מסר 'מאיים'. היחידות הודיעו כי: "המועד האחרון של הכיבוש פג והמצור המתמשך על עזה דוחף אותנו 'להפוך' את יישובי העוטף ולהפוך את חייהם לגיהנום. ההסלמה הדרגתית מתחילה הערב עם הבלול הלילי במזרח עזה ומחר יחזרו בלוני התבערה. מזהירים את האויב מפני הכוונה לפגוע בצעירים שלנו, כי זה יעלה לו במחיר שמעולם לא לקח בחשבון".

מתפרעים עזתים הגיעו לגדר והם משליכים מטענים לעבר כוחות צה"ל. באוגדת עזה נערכו להפגנות בכוחות מתוגברים וצלפים מיחידות מיוחדות משיבים באש לעבר המתפרעים. על פי מקורות עזתים עד כה נפצעו כ-4 מפגינים, אחד מהם באורח קשה.

הפגנות בצל ההקלות

כזכור, בשבוע שעבר בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני - הוחלט על הרחבת הכנסת ציוד וטובין לפרויקטים אזרחיים בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל מהיום. כמו כן, יאושר ייבוא רכבים חדשים לרצועה, יחודש מסחר הזהב בין עזה לשטחי יהודה ושומרון ותוגדל מכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז ב-1,000 נוספים. במתפ"ש הדגישו כי ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד. 

"הצעדים האזרחיים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב", נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן.